23 Mart 2011 Çarşamba

FINDIKLI ÇÖREK VE BEZE

Bu lezzetli çörekleri Portakal Ağacında görüp yaptım tabii her zaman ki gibi birebir uygulayamadım...;

Bu çörekleri portakal ağacında ilk gördüğüm günden beri aklımda hep yapmak istiyordum ama en sonunda pazar günü kahvaltı için yapmak kısmet oldu. Çöreği yaparken kullandığım 3 yumurtanın beyazıda aman ziyan olmasın diye beze oldular. Tarif aynen aşağıdaki gibi ama ben peynirli bir harç yerine fındık ceviz karıştırıp koydum.

malzemeler:

•1,5 su bardağı süt •4 yemek kaşığı toz şeker
•1 paket (42gr) yaş maya veya 2 yemek kaşığı toz maya
•4 su bardağı un (ben 5,5 un koydum)
•1 tatlı kaşığı tuz
•8 yemek kaşığı margarin/tereyağı (125gr, 1 stick), küçük parçalara kesilmiş
•3 yemek kaşığı margarin/tereyağı, erimiş
•2 veya 3 yumurtanın sarısı(ben 2 sarı kullandım)
•1 su bardağına yakın fındık ve ceviz (blenderda iyice kıyılmış)
•üzerleri için 1 yumurtanın sarısı+1 yemek kaşığı su
hazırlanması:

1.sütü ılıtın. içine 2 yemek kaşığı şekeri koyun. ardından mayayı ilave edip hepsinin erimesini sağlayın. (toz maya ise 10 dakika kadar bekleyin.)
2.un, 2 yemek kaşığı şeker, tuz ve yağ parçalarını mikserle karıştırın. mayayı ve 2 yumurtanın sarısını ilave edip bir süre daha karıştırın. hamuru yağlanmış bir kaba alın. üzerini kapatıp oda sıcaklığında 1,5-2 saat veya buzdolabında 4 saat-bir gece bekletin.
3.hamuru hafif unlanmış bir yerde 38x45cm boyutlarında bir dikdörtgen elde edecek şekilde açın. 4.açtığınız hamurun üzerine fırçayla erimiş yağı sürün. fındık ve ceviz parçalarını dökün. hamuru enlemesine ikiye katlayın. 25x45cm olacak şekilde tekrar açın.
5.hamurdan 25 cm uzunluğunda 1 cm genişliğinde parçalar kesin. bu parçaların her iki yanından tutarak çevirin. Ben bu aşamada da düğüm yapmak yerine açma gibi sarmal bir şekil verdim.
Hatta sonradan aklıma arasına erimiş yağ dökmek yerine tahin dökebilirdim diye geldi bir dahakine kesin tahinli yapıcam. Deneyin beğeniceğinize eminim
Bu arada dediğim gibi yumurta akları ziyan olması diye onlardan da beze yaptım

Malzemeler:

3 yumurta akı
2-3 damla limon suyu
3 çay bardağı şeker
fıstık

Yapılışı; yumurtalar limon suyu eklenerek çırpılmaya başlanır mutlaka cam kasede olmalı ama. Yavaş yavaş şeker eklenerek toplamda 10 dakika kadar çırpılır. Artık iyice yoğun bir kıvama geldiğinde sıkma torbasına alınır ve yağlı kağıt serili fırın tepsisine istenilen şekilde dökülür. Ben tam bu aşamada sıkma torbamı patlattım ve şekiller enteresan oldu. Fırınımızı 100 dereceye ayarlıyoruz ve ısınmış fırına tepsiyi yerleştirip yaklaşık 40 dakika pişirin bezeler iyice kuruyana kadar yani. Ben tepsiyi fırına koymadan önce bir kaç tanesinin içine fıstık yerleştirmiştim onlarda ayrı bir lezzet olmuş. Afiyet olsun.

Not: Bu arada benim Kumanda paneliminda hala enteresan karakterler var ne bağlantı yapabiliyorum ne de resim ekleyebiliyorum. O yüzden portakal ağacındaki tarife link yapamadım ama tarifin ordaki adı peynirli kekikli çörek. bu son iki postum taslak olarak hazır bekliyorlardı resimler önceden eklenmişti yani. Şu son günlerdeki problemler aşılıncaya kadar sanırım pek tarif ekleyemiyeceğim ama uğraşmaya devam edicem..(zulada hala ikitane taslağım var he heee)

8 yorum:

  1. canım benim çörekler nefis olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine yüreğine sağlık.Çörekleri birde haşhaş ile de deneyebilirsin.


    sevgiler;

    YanıtlaSil
  3. canım süpersin yaaaa,maşallah hızına yetişilmiyor.hakikaten benim yaşadığımın durumun tam tersiymiş senin durumun:D.inş bende düzelirim:(.yumurta aklarına harika değerlendirmişsin,çörekler muhteşem olmuş ellerine sağlık becerikli arkadaşım benim :).

    YanıtlaSil
  4. ben hammur işlerinni pek arama görüntüsü 10 numara olmuş.
    ama bezeye bayılırım .
    ellerine sağlık .misafirlerin var dmişsin yap yap o güzel yemekleri afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık arkadaşım şahane görünüyorlar. hala sorunlar çözülemedi inşallah herşey tez vakitte düzelir.

    YanıtlaSil
  6. cnm yaa ne güzel yapmıssın açmaları masaallah..bende bi açma denedim facia sekli açma dısında herseye benzedi..bi türlü mayalı hamurla yaptığım seyleri tutturamıyorum..seni tebrik ediyorum:))

    YanıtlaSil
  7. iyikide yapmışsın:) nefis olmuşlar
    eline sağlık canım
    sevgiler..

    YanıtlaSil