2 Mart 2011 Çarşamba

EV YAPIMI KAPALI PİDE

Böyle boş boş gir çık olmuyor ne yapalım canım teslim olmuş değiliz ki henüz üstelik kapatırlarsa da kapatsınlar yine birbirimizi bulur yeniden başlarız.

Benim bu arada bayağı bir tarifim birikti ben sizlerle paylaşmak istiyorum.

Geçen hafta yemek bir aşk da gördüm pideyi ve ben deneyim evde pide yapmayı dedim. Sonuç beklediğimden bile güzel oldu eşim de çocuklarda bayıldılar.



Malzemeler:
  • 5 su bardağı un
  • 2 su bardağı ılık su
  • 1 paket kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • üzeri için tereyağ
Harç için:
  • 300 gram kıyma
  • 2 kurusoğan
  • tuz
  • karabiber
  • pulbiber
  • 2 kaşık margarin
  • maydanoz
Yapılışı: Bütün malzemeleri iyice karıştır ve mayalanmaya bırak ben yaklaşık 1 saat mayaladım sanırım çünkü bu arada hem içi hazırladım hem Eylül' e ödev yaptırdım. Ardından küçük bezelere ayırdım ve uzun ince şeritler halinde açtım arasına kıymalı harç koyup üstte birleşecek şekilde kapattım. 250 derecede önceden ısınmış fırında iyice kızarana kadar  pişirdim fırından çıkar çıkmaz üzerine tereyağ sürdüm. Bu arada çocuklar çok seviyorlar diye bir kaç tanesinin içine kaşar koydum. Afiyet Olsun.

6 yorum:

  1. eline sağlık canım nefis olmuşlar iştah kabartıcı:)
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. canım saol.. yalnız bu arada geçen hafta demişim fakeeeet sen pazartesi yapmışsın bana ne kadar uzun bir zaman gibi geçmiş Küçücük Salı ...

    YanıtlaSil
  3. süper....bu ölçüden kaç adet pide çıktı acaba............

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili canikom; ben uzun zamandır yapmadım düşünüyorum ama net hatırlayamasamda benim fırın tepsimin ölçülerinde yaklaşık 15 adet vardı sanırım. adet miktarı alacağın beze büyüklüğüne ve vereceğin şekle göre de değişir zaten. sevgiler

      Sil
  4. bu nefis tarifinizi yaptım hem kıymalı hemde kasarlı....:)çok beğendik tşk ederim................selamlarrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum süper walla ! Afiyet şeker olsun :)

      Sil