29 Mart 2011 Salı

ACEM PİLAVI & MİDYE BÖREK & HEDİYE ÇEKİLİŞİ

Çok tarif birikti yaa...
 bende en iyisi ikişer üçer ekleyim.
Acem pilavını hayatımda ilk kez  duydum ve yaptım. Geçen akşam evde yemekle pek uğraşmak istemiyordum ve klasik etli pilavımı yapıcaktım. Ama bir taraftan da değişik bir şey yapsamda bloguma eklesem diye iç geçiriyordum. Tamda bu sırada  Lezzet dergisinde gördüğüm bu tarifi deneyim dedim. Tabi Alpan için etli pilavın yerinin başka olduğunu ama diğer yandan da gurme bir damak tadına sahip olduğu için değişik ve lezzetli yeniliklere açık olduğunu anlamış oldum (yüz ifadesinden) :)

Malzemeler: 
  • 2 su bardağı pirinç
  • 3 kaşık margarin yada tereyağı
  • 300 gr kuşbaşı dana eti
  • 3.5 su bardağı ılık su
  • 2 havuç
  • 1 orta boy kurusoğan
  • Yarım çay bardağı kuş üzümü
  • Yarım çay bardağı dolmalık fıstık
  • Yarım çay kaşığı zencefil ve tarçın
  • Tuz
Yapılışı; Ben öncelikle pirinçlerimi bol tuzlu sıcak suda yaklaşık 20-25 dakika beklettim. Bu arada havuçlarımı jülyen bıçağımla (çok seviyorum bu bıçağı Tupperdan aldığım en kullanışlı mutfak aletlerimden biridir kendileri) doğradım. Kurusoğanı yemeklik doğradım. Kuş üzümlerini ılık suya koydum. Etlerimi de pilavımı pişireceğim tavaya alıp önce iyice suyunu çekene kadar pişti ardından margarinin yarısını ve kurusoğanı ekleyip kavurdum. Yarım çay bardağı kadar sıcak su ekleyip iyice çekene kadar pişirdim. Kalan margarini, havuçları, dolmalık fıstıkları ve kuş üzümünü ekleyip  bir süre daha kavurmaya devam ediyoruz. İyice yıkanmış pirinçleri, tuzu ve diğer baharatları ekledim. Sıcak suyuda ekleyip önce orta ateşte ardından kısık ateşte iyice pişiriyoruz. 15-20 dakika kadar demlenmesini bekleyip öyle servis yapıyoruz. Afiyet Olsun.

Yeni bir hediye çekilişi keşfettim. Çok sevimli bir tavşan ve süper mario bende kuzularımın şansına katıldım. Bakalım şanslı izleyici olabilecekmiyim. Sizde katılmak izterseniz çekiliş   BURDA.....


MİDYE BÖREK




Malzemeler:  
         2 kahve fincanı eritilmiş  margarin
         1 yumurta
         1.5 su bardağı un
         250 gr kıyma
         2 kurusoğan
         1 su bardağı sıvıyağ
         Yarım limonun suyu
         tuz
         Yarım demet maydanoz
         1 çay bardağı ılık  su
         1 çay kaşığı kabartma tozu
      Yapılışı; Unu hamur yoğurma kabına alıp ortasını açın. 1 yumurta, yarım limon suyu,1 tatlı kaşığı sıvıyağ, tuz ve kabartma tozunu ekleyip su ilave ederek yoğurun. Kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun. Hamurun üzerini nemli bezle örtüp dinlendirin.Hamuru elinizle uzatarak baton hale getirip 14 parçaya kesin. Her parçayı, merdane ile tabak büyüklüğünde açın. Bütün hamurların üzerini eritilmiş  ılık margarin ile yağlayın ve üstüste yerleştirin. Üzerini nemle bezle örtüp 10 dakika dinlendirin. Diğer yandanda kıymalı harcı hazırlayın ve soğumaya bırakın. Dilerseniz peynir yada patates ile de yapabilrisiniz. Hamurları bir bütün halinde merdane ile 2 mm kalınlığında yufka şeklinde açın. Yarısına aralıklarla birer tutam kıymalı iç koyup kalan yarısını üzerine kapatın ve dişli bıçakla veya nemse kalıbı ile kesin. Hazırladığınız börekleri kızgın yağda kızartıp servis yapın. Ben bir daha ki sefere bu böreği fırında pişireceğim çünkü o kadar lezzetli ki fırında kıyır kıyır bir börek olacağını düşünüyorum. Afiyet Olsun.

5 yorum:

  1. eline sağlık canım börekde pilavda nefis olmuş
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Canım öğlen de oldu canım çekte valla.Nefis görünüyor hepsi.


    sevgiler;

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık ikiside harika olmus..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik. Cok lezzetli olmali pilav. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. canişkom hepside nefis olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil