17 Şubat 2011 Perşembe

ZENCEFİLLİ KURABİYE

Bu kurabiyeler aslında daha koyu renkli olmalıydı ama ben zencefil tadının kurabiye de yoğun olmasından hoşlanmadığım için az koydum ve daha açık tenli adamlar oldu. Birde süs için Dr oetker in Süsleme Glazürlerinden kullandım ama geçen sefer Eylül hanım bolca kullandığı için çok az kalmış ve bu sefer kuzucum süslerken tamamlayamadı adamların kıyafetlerini yüzlerini..

Malzemeler:
  • 4 su bardağı un
  • yarım paket kabartma tozu (Ben bu kez kullanmadım daha bir bisküvi kıvamında olsun diye)
  • 2 adet yumurta
  • 1 adet yeşil limon kabuğu
  • 200 gr. tereyağ
  • 2 su bardağı pudra şekeri
  • 2 çay kaşığı zencefil
Yapılışı: Tüm malzemeler karıştırılır ve un kontrollü bir şekilde eklenerek kulak memesi kıvamına (bu tabiri hiç anlayamıyorum, her defasında bir kulağıma bir hamura dokunup acaba bu kadar un yeter mi diye diye ekliyorum) gelene kadar yoğrulur. Üçe bölün ve merdane ile açıp şekilli kalıplarla kesin. 200 derece fırında pişirin.  Zencefilli kurabiye diyince aklıma hep adam şeklindeki bu kurabiyeler gelir. Hiç başka bir şeklide yapmadım. Siz de büsküvi tadında kurabiye severseniz  mutlaka bir deneyin derim. Bizim evde bu kurabiyeleri Eylül yapmayı Ege de kollarını bacaklarını kırarak yemeyi seviyor.Şeker hamuru yapmayı hiç bilmiyorum aklıma gelipte bakmadım hiç ama eğer şeker hamurunuz varsa onlarla çok daha güzel şekiller verip daha lezzetli hale getirebilirsiniz kurabiyelerinizi....Afiyet Olsun.


6 yorum:

  1. harika gözüküyor bu kurabiyeler, annesi yinede çok güzel süslemiş eylül..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. teyzesi teşekkür ederiz. Bayılıyor mutfak işlerine. Yanlış yaptığı yerleri kaldırıp tekrar yapıyor falan pekde dikkatli çalşıyoruz yaniii...

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık,çok güzel olmuşlar :)

    YanıtlaSil
  4. BAYILDIM BEN BU ADAMLARA:)EMİNİM BENİM DÖRTSİLAHŞÖRLERİMDE BAYILIR:)
    ELLERİNİZE SAĞLIK.SİZİ TAKİBE ALDIM:)PRENSESİ VE CANAVARI ÖPERİMMM

    YanıtlaSil
  5. marifet ellerimizde hoş geldin sefa getirdin... Severler diye düşünüyorum. Çünkü bu kurabiyelerin bir kısmı kızımın okuluna bir kısmıda oğlumun kreşine gitti ve tüm çocuklar çok sevmişler. Eğer dener ve banada haber verirsen çok sevinirim. Gerçi ben şimdi seni izlemeye geliyorum. Bende bakarım bloguna. sevgiler.

    YanıtlaSil