23 Şubat 2011 Çarşamba

TAS KEBABI


OFFF OFFFF! Bu resimler korkunç. Fotograf makinem bozuldu. Telefona çekiyorum ama  oda ya parlıyor yada bulanık çıkıyor. Halbuki benim Tas kebabım çok güzel olmuştu. İlk defa yaptım. Dün akşam yine yemek arayışındaki ben son olarak etleri buzluktan çıkarıp mikrodalgada erittim ama bir de ne göreyim dana kuşbaşı. E hadi vakit kazanayım dedim ve düdüklüde salçalı, soğanlı ve havuçlu bir su yapıp güzelce pişirdim. Sonra ne yapacaksın Şulejim derken. Aklıma Tas Kebabı geldi...



Malzemeler:
  • 500 gram iri doğranmış kuzu kuşbaşı (bende dana vardı bu yüzden önce bir güzel haşladım)
  • 8-10 tane arpacık soğan
  • 1 adet havuç
  • 1 adet patates
  • 3-4 diş sarımsak
  • 2 kaşık margarin
  • 1 kaşık salça
  • tuz
  • karabiber
  • köri
  • pul biber
Yapılışı; Kuşbaşı etleriniz eğer ki kuzu ise tencereye onları önden koyun ve iyice suyunu bırakıp çekene kadar kısık ateşte pişirin. Ben de dana kuşbaşı olduğu ve zamanım da olmadığı için düdüklüde (1 adet kuruğan, 1/2 kaşık salça, 1 adet havuç ve 1 lt su ile) haşladım. Bu arada başka bir tencere de margarin arpacık soğanlar, sarımsak ve salça sote edilir. Haşlanan etleri kattım bu arada benim havucum da et ile birlikte pişmişti onları da ekledim. Diğer tarafta patatesleri kzıarttım ve onuda tencereye ekleyip baharatlarını koydum. Bu şekilde yaklaşık 3-4 dakika kavruldu. Üzerine biraz düdüklüdeki sudan ekleyip bir taşım kaynattım ve servise hazır Afiyet Olsun.  


9 yorum:

  1. Canım kendini üzmene gerek yok çünkü tas kebabın çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraflar istediğiniz gibi çıkmasa da eminim lezzetleri süperdir.Ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  3. sen güzel dedinmi dedin.benim için kıstas bu ayrıca resimde çok kötü değil bence
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. kızlar saolun yaa.. hepiniz süpersiniz. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. bu arada sihirli günce hoşgeldin..

    YanıtlaSil
  6. ayy cok guzell. Canim cekti. Sen bosver fotolari. Sonuca bak. Harika olmuslar.

    YanıtlaSil
  7. canım bloğumda ödülün var alırsan sevinirim...

    YanıtlaSil
  8. oldumolası bayılırım bu ikiliye ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil