18 Şubat 2011 Cuma

SÜTLÜ İRMİK PASTASI



Herkese Günaydın...
Kışın ortasında ne güzel bir gün. Güneşi nasıl özlemişim.
 Hava ılık üşütmüyor tam gezme zamanı aslında ama... İş...  :(
Ben en iyisi şimdilik camı açıp odayı temiz havayla doldurmakla yetineyim. :)

Bu pastayı daha önce sevgili Aylin'in blogunda görmüştüm ve çok beğenip bir gün mutlaka deneyim diye düşünüp hafızaya görüntüyü tarifide deftere kaydedebilmiştim. Aylinin tarifi daha farklı hem de güzel bir sos eşliğinde sunmuş  bakmak için tıklayabilirsiniz. 
Geçen hafta annemlerdeyken ona misafirleri için hazırladığım kurabiye ve poğaçaların yanına birde bu pastayı yaptım. Nasıl mı? Şöyle  anlatayım. Birde sütlü tatlı yapalım dedik ancak aklıma gelen tatlılar için ya büsküvi lazım ya da nişaşta. Ama evde hazırda yok gece vakti ne yapıcaz. Ben en iyisi sütlü irmik yapayım da üzerini süsleriz artık diye düşünürken dolaptaki çikolatalı rulo keki gördüm. Ve hemen şimşekler çaktı başımın üzerinde ampul yandı falan ...Aylinin pastasının şeklini vereyim dedim. Ama bir paket rulo kek vardı siz yaparken iki paket kullanın ve pastanın tabanında da kek olsun..

Malzemeler:
  • 2 paket rulo kek
  • 1 litre süt
  • 9 kaşık şeker
  • 9 kaşık irmik
  • 1 paket vanilya
Yapılışı;  Derin bir kaseye streç folyo serilir ve ince ince dilimlenmiş rulo kekler yerleştirilir. Süt, irmik ve şeker ocakta sürekli karıştırılarak pişirilir ve vanilya eklenip altı kapatılır. Kaseye boşaltılır ve üzeride rulo keklerle kapatıldıktan sonra buzdolabında en az 4 saat bekletildikten sonra geniş bir tabağa ters çevrilir ve dilerseniz üzerine sos ile servis edebilirsiniz. (bizim kekimiz çikolata kaplı yoğun bir kek olduğu için sos yapmadık eee tabii birde evde nişasta yoktu. Yerim dardı oynamadım işte anlayın artık)

5 yorum:

  1. çok enteresan ve şık bi tatlıymış :) ellerine sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. hmmm...evet güzel bir sunum olmuş.

    YanıtlaSil
  3. NERDEN GELİR İNSANIN AKLINA BUNLAR.BİLDİK BİR TATALIYI BAŞKA BİR HALE BÜRÜMÜŞ RESMEN RULOLAR
    VALLA HELAL OLSUN AKLINA GELENE
    VE DE YAPIP YİYENE:)

    YanıtlaSil
  4. yaa sorma sezojummm.. ben bir takılıyorum bloglara "aa bunu böyle yapmışlar.. allah allah bak bunu ne şekle şokmuşlar diye" şaşıp kalıyorum. Sanki yemek değilde sanat eseri yapıyorlar. Ben kendimi güzel yemek yapar sanırdım faket bu blog aleminde daha küçücük bir noktayım. Ne marifetli hatunlar var..

    YanıtlaSil
  5. mimosa cafe hoşgeldin. sefa getirdin. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil