16 Şubat 2011 Çarşamba

MİSSS GİBİ MANTAR ÇORBASI


Mantar severler için nefis bir tat daha....Yapımı çok kolay pratik bir çorba yani. Evde çorba yok ve mantar varsa ilk aklıma gelenlerdendir. Çünkü ben pek mantar sevmiyorum ama çorba da hiç de hayır diyemiyorum. Sanırım tarifi Sofra dergisinden almıştım yıllar yıllar önce..

Malzemeler:
  • 1 paket mantar (400 gram)
  • 2 kaşık tereyağ
  • 2 kaşık dolusu un
  • 2,5 su bardağı süt
  • 3,5 su bardağı kaynar su (ya da et suyu bizimkiler sevmediklerinden ben hazır tablet kullandım)
  • tuz
  • dereotu
Yapılışı:

Mantarlar iyice temizlenir ve ince ince dilimlenerek limonlu suda pişirilir. Tereyağ ve un tencereye alınır ve un hafif kavrulur. Üzerine süt azar azar ilave edilir. Bu arada sürekli karıştırıyoruz topaklanmaması için... Kaynar suyumuzu ve etsuyu tabletimizi (Knorr) ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Kaynamaya başlayınca mantarlar ilave edilir ve kısık ateşte 5 dakika kadar bırakılır. Servis öncesinde üzerine dereotu ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun..

Not: Tuzunu tencerenin altını kapattıktan sonra eklerseniz daha uygun olur. Hatta tüm yemekler için aynı şey geçerli çünkü tuzun iyotunun kaynayarak buhar olmasını engellemiş oluyoruz. Ve vücudmuz iyotu bildiğim kadarıyla sadece tuzdan alabiliyor. (Diyetisyene gittiğim günlerden ufak bir dipnot)

2 yorum:

  1. Benimde tarifim benzer canım..Gerçekten çok lezzetli oluyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil