7 Şubat 2011 Pazartesi

MİSAFİRİM VARDI!!!


Cumartesi günü halamlar bendeydi. Halamlar, kızı ve onun kızları oğlu Ankara dalar.. 15 tatil vesilesiyle geldiler çokta iyi yaptılar ne zamandır görüşmüyorduk. Bende çocuklarla annemlerdeydim ve bana geleceklerini öğrendikten hemen  sonra kalkıp eve geldim. Öğlen saat 3 gibi falan evdeydim. Keşke daha planlı bir yemek olsaydı ama böylede yaptım bişeyler işte...Menüm şu şekildeydi;

  • Karnabahar Çorbası
  • 
  • Zeytinyağlı Barbunya
  • Kabak Mücver
  • Salata (Alpan a aitti yine)
  • Püreli Fırın Köfte (Tepside değilde tek tek porsiyonluk yaptım ama bu sefer araya bezelye saklayıp salçalı sos ile fırınladım.)
  • Börek (Yetiştiremedim :( bende ertesi gün kıymalı börek yaptım tarifi sonra)
  • Şehriyeli Pilav
  • Ayva Tatlısı (Bu sefer yaparken biraz daha farklı yaptım detayları açıklıycam)
  • Sütlü Lokum (Ispanaklı ruloyu bisküvi ile yaptım)

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA



 ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA

Malzemeler:
  • 2 su bardağı barbunya
  • 1 adet kurusoğan
  • 1 adet havuç
  • 1 kaşık salça
  • 4-5 kaşık kadar sıvıyağ
  • Tuz
  • Kimyon
  • Tarçın
Yapılışı:

Barbunyalar iyice yıkanır ve bol su ile yaklaşık 10-15 dakika kaynatılarak koyu rengi çıkarılır. Kuru soğan yemeklik doğranır ve sıvıyağ ile kavrulur. Havuç dilimlenir eklenir .Salçayı da ekliyoruz.  Barbunyalarda eklenerek kavurma işlemine devam edilir. Tuz, çok az kimyon ve tarçın (Hamileliklerden ve mide rahatsızlığım dolayısıyla alışkanlık oldu baklagillerin hepsini de pişirirken mutlaka kimyon, zeytinyağlılara da tarçın ekliyorum. Çok az olmasına dikkat edin. Mesela bu ölçülerdeki bir yemeğe 1 çay kaşığından daha az olmalı) eklenir ve 5 dakika kadar daha kavurmaya devam edin. Ardından barbunyaları bir iki parmak geçecek kadar sıcak su eklenir ve düdüklümüzün kapağı kapatılır. Ben tam 20 dakika pişirdim. Afiyet Olsun.

KABAK MÜCVER
 KABAK MÜCVER

Malzemeler:
  • 4 adet kabak
  • 3 adet yumurta
  • 1 adet iri havuç
  • maydanoz
  • dereotu
  • 4-5 kaşık un
  • tuz
Yapılışı:

Havuç ve Kabaklar soyulur ve derin bir kase içine  rendelenir. Yumurtalar, tuz, yeşillikler (ince ince doğranmış olarak) ve un eklenir iyice karıştırılır. Kızgın yağa birer kaşık dökerek pişirilir. Aslında ben aynı ölçülerde mücveri fırın tepsime döküp yapıyorum sadece içine az bir miktarda sıvıyağ ekliyorum. O şekilde daha hafif oluyor ama misafire ikramlık olarak sanki kızarmış olanlar daha iyi oluyor gibi. Afiyet Olsun


ŞEHRİYELİ PİLAV
 ŞEHRİYELİ PİLAV

 Eminim ki bir çok kişi pilav yapmayı iyi biliyordur ama arşivimde bulunsun ve beni sık sık arayıp yemek tarifi soran kardeşime kolaylık olsun diye ekliyorum.

Malzemeler:

  • 2 su bardağı pilavlık pirinç
  • 1/2 su bardağı şehriye
  • 2 kaşık margarin (Pilavlar için zeytinyağlı becel kullanıyorum) yada sıvıyağ
  • 3 su bardağı sıcak su
  • tuz
Yapılışı:

Pirinçlerimi mutlaka bir yarım saat bir saat önceden artık ne kadar vaktim varsa o kadar tuzlu suya bırakırım. Pilav tenceresine margarini koyup eritiyoruz ve şehriyeleri ilave edip şehriyeler iyice kavrulup lkahverengi olunca pirinçleride ekleyip tuz ilave ediyorum ve kavurmaya devam ediyorum. Pirinçlerin rengi iyice şeffaflaşan kadr bu işleme devam edip sonra suyumuzu ilave ediyoruz. Kapağı kapatıp iyice suyunu çekene kadar bekliyoruz ve altını kapattıktan sonra en az 5 dakika dinlendirip servis yapabilriz.

Ben resim çekmeye çalışırken daha köftelerim pişmemişti. O yüzden pilav ve köftemin tabaktaki o güzel uyumunu çekemedim ama servis yaparken tabaklara bu resimdeki gibi kaselere koyup çevirdim ve yanlarınada hamburger köftesi büyüklüğünde yaptığım püreli  köftelerimi ekleyerek sundum.

6 yorum:

  1. Menüler de harika yemekler de harika, misafir umduğunu değil bulduğunu yermiş ama, eminim bunlar umulan lezzetlerdir, ellerine emeğine sağlık ablası, sevgiyle muhabbetle kal.

    YanıtlaSil
  2. ohh masallaah. Yok yok yani aksam aksam acikdim :))

    YanıtlaSil
  3. merhabalar:)
    bloğunuzla yeni tanıştım galiba çok geç kalmışım:)
    olsun bundan sonrasına bakalım:)
    misafirlerinizi harika ağırlamışsınız bence.. menünüz çok güzelmiş..
    ellerinize emeklerinize sağlık:))
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. dah ne olsun muhteşem bir menü olmuş
    eline sağlık cnaım

    YanıtlaSil
  5. canım benim ellerine sağlık rica etsem biz ankaraya gelirsek sana misafir olabilirmiyiz. bu ne menü süpersin...

    YanıtlaSil
  6. sevgili hobibox sizler beni ziyarete gelirsinizde ben sevgiyle kalmazmıyım hiç. teşekkür ederim.
    Taze annecik keşke yakın olsakda birbirimizi ağırlasak ne güzel olurdu.
    sevgili kalp kurabiyem hoş geldin sefa geldin ne demek geç kalmışım.. Ziyaretin çok memnun etti beni her zamn beklerim.
    sevgili arkadaşım yemek bir aşk menüyü beğenmene çok sevindim bende üzülüyordum 3-4 saatte hazırlanmış basit bir menü diye...
    Sevgili ececim ne demek her zaman beklerim. Çok samimiyim eğer ankaraya gelriseniz mutlaka beklerim.

    YanıtlaSil