7 Şubat 2011 Pazartesi

MIHLAMA VE OMLETTEN KORSAN KIZ


MIHLAMA

Kayınvalidem Rizelidir ve hem Karadeniz yemeklerini hem de doğu yemeklerini çok güzel yapar. Geçen hafta onlara gittiğimizde de bize bu mıhlamayı yaptı. Ama yine fotoğraf makinemin azizliği nedeni ile soğudu ve tam uzama anlarının fotoğrafını çekemedim. Fakat lezzet harikaydı. Bende arada sırada evde yapıyorum ama gerçek bir tereyağ, mısır unu  ve kendi özel peyniri (adını bir türlü hatırlayamadım ben bol kaşar ile yada telli peynir ile yapıyorum)  ile  sonuç muhteşem.  Bu arada sakın haaa kalorisi az olsun sağlıklı olsun diye beyaz peynir yada sıvıyağ ile denemeyim. Artık gülü seven dikenine katlanır hesabı afiyetle yiyceksiniz ben öyle yaptım. Annem yaparken tabii göz kararı yaptı ama benim ölçülerim şu şekilde;


Malzemeler:
  • 3 kaşık tereyağ
  • 1 su bardağı mısır unu
  • 2 su bardağı kaynar su
  • 1 kase dolusu telli peynir (ince ince ayrılmış)
Yapılışı:

Tereyağını derin bir tavada eritiyoruz ve mısır unumuzu ekleyip iyice kavuruyoruz. Kaynar suyumuzu ekleyip bir iki kez fokurdattıktan sonra  peynirimizi boşaltıyoruz ve fazla değil karışmasını sağlayacak kadar ekarıştırıp peynirin iyic erimesini bekliyoruz ve sıcakken ekmek banarak yiyoruz..Ben çocukların ekmeklerinin üzerine sürüyorum ve kaşarlı pide yaptım size diye yediyorum yoksa her zamanki gibi "ben onu asla yemem" sesleri yankılanıyor.





OMLET
OMLETTEN KORSAN KIZ

Kuzucuklarım çok hastalar bende o yüzden pek blogumla ilgilenemedim ve sevgili blog komşularımı kaç gündür ziyaret edemiyorum.
Oğluşum çok halsizdi ve grip oldu diye düşünüyordum ama birden döküntüleri başladı. Bugün de doktora gittik ve KIZIL olduğu çıktı. Hemen Eylülede tahlil yaptırdım onda pek bir belirti  yoktu aslında ama sonuçları kızımında pozitif çıktı. Her ikisine de penisilin yapıldı ve evde hapis olduk.  En çok da kızım için üzülüyorum 15 tatilini evde hasta olarak geçirdi.
Herkes aman dikkatli olsun Kızıl salgını varmış. Her neyse bu arada çok tarifim birikti ara ara eklerim artık.  Çocuklara peynir yedirme ve keyifli kahvaltı yaptırma çalışmalarım arasında bu pazarda böyle bir tabak vardı.  Bizimkilerin çok hoşuna gitti. Umarım sizde dener ve beğenirsiniz.

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1/2 çay bardağı süt
  • tuz
  • Kaşar rendesi
Yapılışı:

Yumurtalar, süt ve tuz iyice çırpılır ve yağlanmış bir tavaya yarısı dökülür her iki tarafıda iyice pişirildikten sonra tavada iken yarısının üzerine kaşar peyniri dökülür ve D şeklinde kapatılır.  (Yani resimdeki görüntü bir D nin yarısı ve içi peynir dolu.)  Ben salam, zeytin ve domates ile süsledim. Sizler de hayal gücünüze göre şekil verebilirsiniz. Bu aslında büyükler içinde gayet lezzetli bir kahvaltılıktır.  Biz yumurtayı çok pişmiş sevdiğimiz için her iki tarafınıda iyice pişiryoruz siz az pişmiş seviyorsanız bir tarafı pişerkende peynir ekleyip kapatabilrsiniz. Afiyet Olsun.

4 yorum:

  1. geçmiş olsun.inşallah iyilerdir şimdi.
    yemeklere gelince şu mıhlamayı hep duyarım ama bilmediğimden denemedim.yani sonuç nasıl çıkarsa güzel olur bilmem.onun için çnce .y. yapan birinden yemek niyetindeyim.nasılsa tarif burda var sonrasında da yaparım artık
    size afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. haklısın. bende yiyene kadar çok ön yargılıydım. Dene beğeneceğine eminim. Şimdiden afiyet olsun canım sana.

    YanıtlaSil
  3. mıhlamayı ben de çok severim ama nedense yapmam.. iyi fikir oldu bana.. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Deli annecim afiyet bal şeker olsun. Yaparsın hiç merak etme..

    YanıtlaSil