2 Şubat 2011 Çarşamba

MANTARLI PİLAV

Çocuklara mantar yedirmenin yolu... Evet tahminim bütün çocuklar pilava bayılıyordur. En azından benimkiler bayılıyorlar...Ve bende pilava her defasında bir şeyler ekleyerek yapıyorumki bir öğün geçirmiş oluyoruz kavgasız gürültüsüz.
Malzemeler:
  • 2 bardak pilavlık pirinç
  • 400 gr mantar
  • 2 kaşık becel
  • tuz
  • karabiber
Yapılışı

Öncelikle pirincimizi tuzlu sıcak suda yarım saat kadar bekletiyoruz. Bu arada mantarları temizleyip dilimliyoruz ve pilavı pişireceğimiz tavada (tencerede) suyunu çekene kadar pişirip margarinimizi ekliyoruz. Sonra pirinçleri ve tuzu ekleyip pirinçler şeffaflaşana kadar kavuruyoruz. Karabiberini de ekleyip yaklaşık 2.5 bardak kadar kaynar su ilave edip iyice çekene kadar pişiriyoruz. Biraz demlenmeye bırakıp ardından afiyetle yiyebilirsiniz.

5 yorum:

  1. şahane olmuş canım eline sağlık tane tane:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Şu mantarın bizim evde girmediği yemek kalmadı, neredeyse tatlısı olsa yapılacak yani, ama pilavı hiç aklıma gelmemeişti, ellerinize sağlık, değişik bir tat, sevgiler, sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  3. hımm harika ellerine sağlık
    afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  4. ay ben bayilirim mantara. Bende yaparim mantarli pilav. Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. sevgili hobibox ve sevil hanım ziyaretiniz için teşekkür ederim. Her zaman beklerim.Sevgilerle..

    Taze annecik senin minik kuzunda büyüsünde bak gör çocuklar yesin diye neler neler yapılıyor ben aslında hiç mantar sevmezdim ama artık yiyorum.

    Becerikli arkadaşım yemekbiraşk senin yaptıklarının yanında lafımı olur. ama ben kayınvalidemden öğrenmiştim pilav yapmayı umarım böylede devam eder..

    YanıtlaSil