15 Şubat 2011 Salı

KIZARMIŞ DONDURMA

 

Sanırım geçen yazdı eşimle başbaşa gittiğimiz Limak Limra Otelde (çocuklarsız kafa dinlemeye gitmiştik ki kesinlikle çok iyi geldi gerçi sürekli çocukları konuştuk onlarsız ne yapıyormuşuz diye şaşırdık ama yinede baş başa olmak ve rahat hareket edebilmek iyi gelmişti küçük çocukları olan her anne babaya da kesinlikle tavsiye ediyorum çünkü tatil dönüşü çok daha verimliydik.) otelin şefi yemek kursu veriyordu ben hiç kaçırırmıyım her gün katıldım her seferinde de çok güzel yemekler yaptık ve tatdık. Kızarmış dondurmayı sevgili Ali Rıza Dölkeleş' den öğrendim yanii. Eve gelir gelmez de hemen 2 kilo maraş dondurması aldıım ve buzluğu kızarmaya hazır dondurmalar ile doldurdum. Ve her tatlı krizinde fritözde hemen kızartıp yedim yuttum..Bana göre süper bir tatlı hem sıcak hem soğuk hem dışı çıtı hem içi yumuşak. Daha önce hiç denemeyen varsa bence mutlaka bir kez yapıp tadına bakmalı...

Malzemeler:
  • 500 gr vanilyalı dondurma
  • 4 yumurta beyazı
  • 2 su bardağına yakın hindistan cevizi rendesi
  • Üzerine dilediğiniz bir sos
  • Kızartmak için yağ
Yapılışı:

Dondurma mutlaka vanilyalı yada maraş olmalı diğer dondurmalar ile nedense olmuyor. Gerçi kakaolu ile de yaptım ama meyveliler çabuk eriyor kıvamı tutmuyor. Dondurmamızı dondurma kaşığı ile toplar halinde bölüyoruz. Eliniz ile de iyice şekillendirin. Daha iri bezeler halinde de yuvarlayabilirsiniz. Ardından her bir topu tek tek yumurta akına ve hindistan cevizine bulayıp hemen buzluğa atıyoruz 20 dakika bekleyip çıkartıyoruz ve tekrar yumurta akı ile hindistan cevizine bulayıp yeniden buzluğa atıyoruz. Bir 20 dakika daha bekleyip işlemi tekrarlıyoruz ve yeniden donduruyoruz.  Bundan sonra 40 dakika kadar bekleyin ve kızgın yağda üzeri kızarana kadar kızartıp dilediğiniz bir meyveli veya çikolatalı sos ile servis yapabilirsiniz. Hindistan cevizi yerine cornflakes ile de yapabilirsiniz. Afiyet Olsun.

Not: Resimdeki dondurmalar Kırmızı Rouge' da sipariş ettiğim kızarmış dondurma tabağım... Benim evde hazırda kızarmayı bekleyen dondurmam kalmadı en kısa zamanda yapıp sizlerle kendi dondurmlarımın resimlerini de paylaşırım inşallah.

9 yorum:

  1. harika gercekten. ben corn flakesli ve tarçınlı olanları beğenmiyorum. sanırım b hindistancevizliler tam bana göre. mutlaka deneyeceğim. eline sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Selamlar arkadaşım,ayy biz hemşeriymişiz. bende ankara / çankayada oturuyorum :) öncelikle kızarmış dondurman nefis görünüyor bir çok arkadaşım da gördüm ama denemek kısmet olmamıştı,sanırım artık yazı beklesem daha iyi olur değilmi.
    Hayatım siteye giriş yaptığında solda kategorilerin altında " tarif ekle " bölümü var oradan ekliyorsun tariflerini " ayarlar " bölümündende ayarlarını değiştirebiliyorsun.
    Sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  3. bayıldım bu tatlıya yersen ne olur bilmem halim.dondurma dedin ve beni bitirdin muhakkak denenecektir
    teşşekür ederim bu tarif için
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. bu tatlıyı daha öncede duydum ama yapmaya cesaret edemedim :S. adından dolayı çekindim galiba.kızarmış dondurma :D çok garip geliyor ,ama merakımdan dolayı denemem gerek sanırım.ellerinize sağlık değişik ve güzel bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
  5. hımmm neden olmasın evdede yapılabilir:) çin lokantasında yedim ama pek tutmadım sıçak ve soğuğu bir arada ama evde denemek lazım:)
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  6. sevgili mimosa cafe beğenmene çok sevindim. ziyaret için teşekkürler her zaman beklerimmm :)

    nurşen hanım demek komşuyuz... ben oran sancak tayım görüşelim lütfen. biz de istanbuldaki bloglar gibi blogcuların toplanma günü falan yapalım...

    sezobigocum benden tavsiye kesinlikle dene. Eğer hiç tatmadıysan bambaşka bir tatla karşılaşacaksın

    sevgili Öcal-mutfak-esra ben bu tatlı kursta yapılırken "ıığğğ asla yapmam da tadına falanda bakmam ben bunun diye düşündüm yumurta akı ve dondurma kesin felaket bişeydir dedim. Şefin ısrarı ile tatdım bir daha da vazgeçemedim.

    canımcım yemekbiraşk inan bu tatlıyı evde yaptığında dışarda yediklerinden daha güzel oluyor.

    hanımlar yorumlarınız beni çok mutlu ediyor her zaman beklerimm... Hepinizi öpüyorum

    YanıtlaSil
  7. çok severim ama evde hiç denemedim en kısa zamanda yapacağım ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. şimdiden afiyet olsun size seçil hanım...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    Kızarmış dondurma yemek isteyen arkadaşlar,çankaya dikmen de var ve çok güzel.Aksu Maraş Dondurma diye arayabilirisniz.

    YanıtlaSil