8 Şubat 2011 Salı

KIYMALI BÖREK

Gerçek su böreği kadar olmasa da  çokta aratmıyor onun tadını. Misafirim geldiğinde de kendimiz için arada sırada akşam yemeğine de hazırlayabiliyorum. Belki klasik bir börek tarifi ama ben yine de sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemeler: (Dikdörtgen bir fırın tepsisi için)
  • 6 adet yufka
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt (benim yoğurdum kalmamıştı bende yerine süt kullandım)
  • 3/4 su bardağı sıvıyağ
  • 1 şişe soda
İç Harcı için;
  • 300-400 gr kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • maydanoz
  • tuz
  • karabiber
  • 2 kaşık margarin
Yapılışı:

Kıymayı suyununu bırakıp iyice çekene kadar pişiriyoruz. Margarini ve ince ince doğranmış soğanları da ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. Karabiberini ve tuzunu ekliyoruz. Soğanlar iyice piştikten sonra altını kapatıp doğranmış maydanozları da ekleyip soğumaya bırakıyoruz.
Sıra geldi yufkalarımızı tepsiye dizmeye.. ..Ben tepsimi yağlamıyorum çoğunlukla yağlı kağıt ile kaplıyorum. Yağlı kağıdımı serdikten sonra ilk yufkamı hiç parçalamadan tepsiden taşacak şekilde seriyorum. Yumurta, yoğurt,sıvıyağ ve soda ile hazırlanmış karışımdan yufkamızın üzerine döküyoruz. İkinci yufkayı dört parçaya bölün elinizle ve rasgele bir şekilde (tepsiye orantılı olmalı dikkat) yerleştirin onun üzerinde yumurtalı harçtan dökün ve üçüncü yufkayıda parçalayıp yerleştirin. Dördüncü yufkanın yarısınıda serin ve bu sever hem kıymalı harçtan hem yumurtalı harçtan koyup diğer yufkalarıda üzerine yerleştirdikten sonra kenarlardan taşan ilk yufkayı kapatıp üzerine kalan harcı sürdükten sonra dilimleyin ve eğer vaktiniz varsa bir süre dinlendirdikten sonra yoksa hemen 200 derece de ısınmış fırında yaklaşık 30 dakika iyice kızarana kadar pişirin. Afiyet Olsun.

3 yorum:

  1. AMA BENİM ARŞİVİMDE HİÇ KIYMALI BÖRÜÜÜÜK YOK:((EŞİM SEVMİYOR ÇÜNKÜ..BEN DE BÖÖÖÖLE SİZLERE BAKIYORUM SADECE.ELLERİNE SAĞLIK.NEFİS BENCE.

    YanıtlaSil
  2. canımmmm...Olsun zaten senin mutfağında daha başka neler neler var böreğin eksikliği hiç anlaşılmıyor..

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık. kıymalı börek ıspanaklı börek favorilerim arasındadır. peynir bana kuru kuru geliyor. daha kremalı soslu ıslak börekleri seviyorum ben. en kalorilisi en lezzetlisi oluyor böylece:))

    YanıtlaSil