2 Şubat 2011 Çarşamba

KISIR


Kısırın yeri bambaşkadır bende. Her koşulda her yerde yapılır ve yenir. Eylüle hamileyken her fırsatta yapıp yiyordum. Aslında daha öncede yazdığım gibi bulgurun yeri farklı sanırım. Kısırda hem bulgurla yapıldığından hem soğuk yendiğinden hemde pratik olduğu için sanırım daha çok seviyorum.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı ince bulgur
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 5-6 dal yeşil soğan
  • yarım demet maydanoz
  • yarım demet dereotu
  • kurunane
  • kimyon
  • karabiber
  • 2 kaşık salça (1 kaşığı biber salçası olabilir)
  • nar ekşisi
  • limon
  • tuz
  • sıvıyağ
Yapılışı

Bulgurumuzu kaynar su ile ıslatıyoruz.(Koyduğunuz kapta bulgurun üzerini geçene kadar su koymanız yeterli. bu arada yayvan bir kap olursa iyi olur.) Kuru soğanları ben çiğ sevmiyorum o yüzden yemeklik doğrayıp sıvıyağda iyice öldürüyoruz ve salçalarıda bu aşamada ekliyorum. Ardından tüm malzemeleri ince ince kıyın. Islanıp şişmiş bulgurumuzun üzerine kurusoğan eklenir ve biraz yoğrulur. Tüm baharatlar (damak tadınıza) ve doğradığımız yeşillikler eklenir ve nar ekşisi ile ikram edilir. Afiyet Olsun.

5 yorum:

  1. ağzım sualndı ama:)
    şimdi gidip bunu mu yapayım bu kadar işim varken
    size afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Sorma bende hamileyken seker olunca bir tek kisir yemisdim. Cunku sadece kisir sekerimi cikarmiyordu. Icindeki yaga ve salcaya ragmen :))

    YanıtlaSil
  3. sezobigocum sende ankaradaysan eğer gel ben sana yaparım. El alışkanlığı sık sık yaptığımdan hiç üşenmem.

    sevgili gül sen benim hamileyken yediklerimi bir bilsen asıl ondan sonra bende nasıl şeker tansiyon çıkmadı şaşıyorum.

    YanıtlaSil
  4. cok renksiz görünüyor kısıra bolca ev biber salçası konur konmazsa o kısır degildir ,bir mersinli olarak bu kısır göze hitap etmiyor ki damağa etsin diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu benim kısır tarifim :) siz kendi bildiğiniz şekilde yapmaya devam edin o halde yada tarifinizi yazın deneyelim

      Sil