19 Şubat 2011 Cumartesi

KEREVİZ SALATASI VE SUMAKLI SALATA

Kereviz salatasını bu yapışım da kızım da çok severek yedi nasıl mutlu oldum bilemezsiniz. Geçtiğimiz hafta içinde almıştım kerevizleri ama yemek yapmak kısmet olmadı. Ben de artık salata yapayımda çabuk bitirelim dedim. Nitekim öyle de oldu. ohh çok şükür ziyan etmeden tükettik yaa içim rahat...

Malzemeler:
  • 2 iri kereviz
  • 3 kaşık süzme yoğurt
  • 3 kaşık yoğurt
  • 2 kaşık mayonez
  • yarım limon
  • tuz
  • ceviz
Yapılışı; Derin bir kaba yarısına kadar su koyup içine yarım limonu sıkıyorum ve kerevizleri bu suyun içine rendeliyorum. Cevizleri  blenderdan geçiriyoruz ya da zevkinize göre daha iri parçalar olabilir kerevizleri sudan geçirirp iyice suyunu sıkıyoruz tüm malzemeyi karıştırıyoruz. İşte hazır... Rendelenmesi dışında hiç bir zorluğu olmayan bu salata üstelikte oldukça besleyici.. Afiyet Olsun.

Ben yemek hazırlığı yaparken Sevgili kocacım yine bize güzel salatalarından birini daha yaptı. Ben Alpan'la tanışana kadar böyle bir salata bilmiyordum belki benim gibi daha önce görmemiş birileri varsa diye onunda resmini çektim.

Malzemeler : Kurusoğan, domates, sumak, tuz ve sıvıyağ
Yapılışı; Kurusoğan piyazlık doğranır tuz ve sumak ile ezilir. Domatesler küp küp doğranır eklenir. Bol sıvıyağ ile ekmek batıra batıra yenir.
Akşam yemeği soframız                                         

6 yorum:

  1. Canım kereviz salatasına bayılırım,sende çok güzel yapmışsın.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. E hani salata tarifi:)
    isteriz isteriz sumaklı salata tarifi isteriz:)

    YanıtlaSil
  3. bu salata kereviz sevmeyenlere kerevizi sevdiriyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. her ikiside nefiss görünüyor.. prensese afiyet sifalar olsun ..ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
  5. sevgili hasret, esra ve yedirenk yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Öpüyorum sizi.

    sezobigojum şimdi ben nasıl tarif edeyim Alpan kendi blog açsın orda yazsın....ha haaa.. Ekledim bile şekerim senin için.

    YanıtlaSil