2 Şubat 2011 Çarşamba

KADINBUDU KÖFTE VE PÜRE

Eylül Ege ve ben tatili en iyi şekilde değerlendirmeye çalışıyoruz. Bu anlamda yaptığımız çalışmalardan biride evdeki oynamadığımız oyuncakları ayırmak oldu. Çok da iyi oldu hem bayağı bir yer açıldı hemde iyi birşeyler yapmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Öğretmen arkadaşımız Murat da bu anlamda bize yardımcı oldu ve bu akşam bize gelip ayırdığımız bu oyuncakları aldı  ihtiyacı olan kişilere ulaştırmak üzere. Kendisine burdan da tekrar teşekkür etmek istiyorum.  Çocuklara bu konuyu anlatmaya çalışırken Eylül öyle bir şey söyledi ki  içim burkuldu.
-Neden yeni alıp paket yapmıyoruz?
Çocuklar ne kadar da düşünceli ve hassas oluyorlar aslında.

Herneyse sonuç itibari ile arkadaşlarım akşam bize geliyorlar ee çabucak nasıl yemek hazırlarım alışverişe gitmem lazım ama hem zamanım kısıtlı (çocuklarla markete gitmek ciddi bir zaman isteyen iştir. Bilmeyenler için not edeyim dedim) hem de aklıma bişey gelmiyor tıkandım kaldım.  Ve tam o anda aklıma kadınbudu köfte geldi kurtarıcı köfte ta taaam.. Yanına da bir kaç şey daha eklerim oldu bitti.
Neler mi ekledim:

Şehriye Çorbası
Kadınbudu Köfte
Püre
Yoğurtlu Yarma
Piyaz
Közlenmiş biber ve Turşu
Sakızlı Muhallebi

Mini ve Samimi akşam yemeğimiz hazır...
Fotograf makinemim azizliğine uğradım ve bir kaç resim anca çekebildim, ama onlardan da hiçbirşey anlaşılmıyor. Bende yemek sonra artanlarla ufak bir çalışma yaptım. Aslında yeni bir makineye ihtiyacım var zaten bununla çok zor şartlarda resim çekimi yapabiliyorum. Ama keşke bir masamı çekebilseydim. Neyse bir dahakine....


Kadınbudu Köfte ;
Malzemeler:
  • 500 gr kıyma
  • 1 su bardağı pirinç
  • 1 büyük boy kurusoğan
  • tuz
  • 1 kaşık margarin
  • karabiber
  • Kızartmak için  3 adet Yumurta
Yapılışı;

Pirincimiz bol suda haşlanır. Benim aslında köfte için pirinç haşlama ile ilgili evliliğimin ilk günlerinden bir anım var. O zamanlar internet ve yemek blogları pek bilinmiyordu yada benim haberim yoktu ve ben yemeklerimin çoğunu dergilerden yada kitaplardan bakarak yapardım. Eşimde bazen şurda virgül atlamışsın diye dalga geçerdi benle. Neyse Kadınbudu köfte yapıcam ben kitapta diyor ki pirinçler yarım saat sıcak suda bekletilir. Bende beklettim ve sonra güzelce köftelerimi yaptım kızarttım. Yemeğe oturduk ilk ısırıkta buda ne??? Kıtır kıtır pirinçler hiç yumuşamamış ben sanıyorum ki içinde yumuşayacak. Ne akıl ama gençlik işte....
Kıymanın yarıdan fazlası tavaya alınır ve suyunu çekene kadar kavrulur soğanımız yemeklik doğranır ve 1 kaşık margarin ile kıymaya eklenir. İyice kavrulduktan sonra ateşten alınır  ve soğumaya bırakılır. Haşlanan pirinçlerde soğumaya alınır. Tuz karabiber isteğe bağlı olarak maydanoz eklenerek tüm malzeme iyice yoğrulur.  Cevizden biraz daha büyük parçalar halinde alınıp yassı bir şekil verilir ve yumurtaya bulanarak kızgın yağda kızartılır.

Not: Bir çok kişi önce una sonra yumurtaya bulayarak kızartır ama ben sadece yumurtaya batırıyorum. Birde eğer köfte harcınız çok cıvık olursa galeta unu kullanarak biraz daha toparlayabilirsiniz.

Püre için;

Malzemeler:
  • 3 adet patates
  • 1 su bardağı süt
  • 2 su bardağı su
  • tuz
  • 1 kaşık tereyağ
Yapılışı;

Patatesler soyulur ve doğranır. (nasıl isterseniz öyle doğrayın ben iri küpler halinde doğradım) iyice yıkanır ve süt su eklenir kaynamaya bırakılır arada sırada karıştırılır ve yumuşamaya başladığında tereyağ ve tuzu eklenir. Ateş üzerinde iken patates ezici ile ezilir (yada çatalla) ve servis yapılırken ben dondurma kaşığını kullanarak top top şekiller verdim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder