25 Şubat 2011 Cuma

HAMSİ TAVA, MISIR EKMEĞİ VE UN HELVASI

Dün akşam ki yemek menümüz...Menüye bakınca  birden aslında 3 ayda 15 kilo almamın sırrı çıkıyor ortaya. Üç ayda 15 kilo verebilir misin derseniz?????????
Çok zor derim :(

HAMSİ TAVA


Ben evlene kadar, toplasanız bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar anca balık yemişimdir. O da mutlaka hamsi yada istavrittir. Ancak eşim balığı çok seviyor. Enteresan bir şekilde çocuklarda seviyor ve ben çocuklar için hayatta asla yapamam (yemem) dediğim şeylerden birini daha son 2 yıldır yapıyorum.  "Araba asla kullanamam" dedim 4 yıldır araba kullanıyorum. "Asla yüzemem" dedim Ege suyu çok seviyor nerde bir su birikintisi görse cuupp atlıyor. Ege ye bişey olcak  diye korkumdan 30' unda yüzme öğrendim. Peşine bende atlıyorum.  "Balık ben yemem, yesem de asla elimi sürmem" dedim, sonraaaaa satınaldığım balıkları süzgeçten süzgece aktararak yıkadım ardından eldivenlerle sonrada direk elime alıp temzileyerek devam ettim. Burdan iki sonuç çıkıyor

- Bir annenin  çocukları için yapamayacağı şey yoktur
- Vee hayatta asla,  "asla" deme!

Eveeeet gelelim tarifimize;

Malzemeler:
  • 1 kg hamsi (ben temizlenmiş kullandım 800 gram)
  • 1,5 su bardağı mısır unu
  • tuz
  • sıvıyağ
Yapılışı; Hamsiler güzelce temizlenir ve yıkanır. Mısır unu ve yeteri kadar tuz harman edilir. Hamsiler bu karşıma iyice bulanır ve iç kısımlarını birbirine yapıştırarak yağlanmış balık tavasına ortasından başlamak üzere dizilir. Ocakta iyice pişirilir. Afiyet Olsun.

Ben balık yapmak için evin altındaki marketimizden mısır unu aldım. Neden mi ordan? Çünkü marketi işleten kişi Trabzonlu ve onlar markette gerçek mısır unu, tereyağ ve özel peynirleri varya muhlama için işte ondan da satıyorlar. Üstelikte ev yapımı ve çok lezzetli.

Not: Hamsi tava da pişerken yanına bir cezveyi su doldurup içine sirke döküp kızartma süresince yanında kaynatın. Balık kokusunu azaltacaktır. Bir de bulaşıkları makineye dizmeden önce kahveli ılık sudan geçirerek makineye dizin. Buda tabaklara sinen kokuyu azaltacaktır.




MISIR EKMEĞİ



Şifalı Yemek Tarifleri' nde görünce çok canım çekmişti. Hazır balıkta pişiyor yanına güzel olur diyerekten mısır ekmeğimi de yaptım. Benim tarifimdeki ölçüler Fuat Bey'in yaptığından biraz daha fazla ama el alışkanlığı işte kendi tarifimi yaptım. Ancak kek kalıbı fikri benim çok hoşuma gitmişti o yüzden bende kek kalıbında yaptım. Aslında daha önce de bu kalıpla yapıyordum ama hep korkuyordum hamurun yoğun bir kıvamı olduğu için pişmez diye iki kalıpta pişiriyordum . Bu sefer ama tüm kalıba döktüm hamuru gayette güzel pişti. Tabii güzel olmasında mısır ununun da çok büyük katkısı var. Bu tarifi Bağdat Baharat 'ın Mısır unu ile yaptığınız da daha kek kıvamında oluyor.   

Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ (ben fındık yağı kullandım)
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 su bardağı un
  • 4 su bardağı mısır unu
  • 1,5 su bardağı kaynar su ( hakiki mısır unu kullanınca daha koyu kıvamlı oldu bende 2 bardak kullandım )
  • 1 kabartma tozu+1 çay kaşığı karbonat
Yapılışı; Tüm malzemeyi sırayla ekle ve yoğun kıvamlı bir hamur elde et. Yağlanmış ve unlanmış kalıba dök. 180 derece ısılı fırında iyice pişir. Afiyet Olsun.

UN HELVASI


Ben çok küçüktüm ve her yaz tatilinde ailecek Yozgat'a giderdik. Küçük yerlerde adetlere, geleneklere nasıl bağlıdır insanlar dimi. İşte babannemlerin yaşadığı yerde öyleydi. Düğünler, bayramlar, cenazeler... Ne yapılması gerekiyorsa birlikte yapılır. Çocuk aklı benimkisi ne zaman un helvası yesem diyorlar ki şu kişi vefat etmiş allah rahmet eylesin. Üzülüyorum tabii ama bir taraftan da helvanın tadını çıkarıyorum. Arada canım helva çektikçe bugün biri ölür mü acaba diye düşünüyordum. Sanıyorum ki sadece ölünün arkasından yapılır.  Neyse çok şükür öyle değilmiş bunu öğrenmem çok uzun zaman almadı ama kıvamını tutturupta çocukluğumda köyde yapılan tadı bulmam uzun oldu. Bu tarif tam benim beğendiğim kıvamda ve lezzette oluyor umarım sizde dener beğenirsiniz.

Malzemeler:
  • 125 gram margarin (Becel)
  • 6 çorba kaşığı dolusu un
  • 1 bardaktan 1 parmak az şeker
  • 1 su bardağı su
  • ceviz
Yapılışı; Un ve margarin tencereye alınır ve iyice rengi sütlükahveye dönünceye kadar devamlı karıştırılarak kavrulur. (Ben helva pişerken diğer işlerimi de yapmaya çalıştığım için çok kısık bir ateş üzerinde arada sırada karıştırarak yaptım) cevizler eklenir ve çok az da onların kavrulması beklenir. Suyun içine şekerinizi ilave edin ve eriyene kadar karıştırıp unun üzerine dökün (aman dikkat derin bir tencere olsun ki heryere sıçramasın) un tüm suyu çekinceye kadar karıştırmaya devam sonra altını kapatıp yaklaşık 5 dakika dinlendirdikten sonra afiyetle yiyebilirsiniz.

13 yorum:

  1. misss miss .ellerine sğalık yanınada kırılmış bir kurusoğan ve roka mmmmmm

    YanıtlaSil
  2. olmazmı şekerim hiç.. Alpan'a salata yaptırttım ve kırmızı soğan. Zaten bir Eylül ü servise bindirmek birde akşam yemeğine salata yapmak çok güzel yapıyor. Fakat hepsi bu...

    YanıtlaSil
  3. en sevdiğim tatlıdır helva ama kıvamını hayatta tutramam heleki un helvasını bir büyük tencere çöpe atmışlığım vardır ki müsriflikten hiç hoşlanmayan biri olarak hala vicdan yaparım:(aceleciyim ben hemen olsun da yiyeyim telaşından oluyor onuda biliyorum)en güüzelinide annem yapar bu arada sabırlı kadın olmasının etkisi olabilirmi acep.bende uykumdan aslla taviz vermem diyodum 11 saate kadar yatardım şimdi yeri geliyor 5-6 saat bile yatiyor:)

    YanıtlaSil
  4. sezobigojum bu ölçülerde bi yap..Bende Bereket Olsun kitabından almıştım sanırım yılar önce benim için çok önemli bir kitaptı kendisi....

    YanıtlaSil
  5. döktürmüşsün gülüm nefis lezzetler yapmışsın
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. CANIIIMMMM!!! Teşekkür ederim arkandan gelmeye çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  7. BÜTÜN LEZZETLER BİRBİRİNDEN GÜZEL OLMUŞ,ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  8. ÇEŞİT ÇEŞİT LEZZET DOLU BURASI AMA BALIĞA BAYILDIM BALIK SEVER VİRİ OLARAK...
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  9. Sule hersey super gorunuyor. Biz bu yemek yapma arzusuyla zor veririz kilolari :) Hamsiyi cok ozledim Ilk yiyeceklerim listesinde Tr'ye geldigimde :)) Misir ekmegini yapacagim ama evde yag kalmadi :(

    YanıtlaSil
  10. I Like your blog, is beautiful!
    Kisses from Brazil,
    jud-artes.

    YanıtlaSil
  11. Nefis bir yemek olmuş bu hepsi birbirinden güzel ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  12. sevgili yedirenk teşekkür ederim.

    sevgili candan tarifler teşekkür ederim bende bu şekliyle seviyorum sadece işte... (malesef)

    Ayyy Gülüm nerdesin sen yaaaa....

    Thanks Jud.

    Handan Hanım teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  13. kaç saatir bloğunuzdan çıkamıyorum.halleyli parfe diye bi girdim hala çıkamadım. mısır unlu ekmek hamsi tava deyınce akan sular duru bende.daha dun akşm eşime dedim bi mısır ekmeği alıvermedin diye(uzakta o yuzden)bunu bu akşam kesınlıkle deneyeceğim..

    YanıtlaSil