21 Şubat 2011 Pazartesi

HALEP İŞİ YOĞURTLU KÖFTE

    Malzemeler:
    *500 gr kıyma
    2 soğan   
    *1 yumurta
    *2 kaşık dolusu tereyağ
    *1 dilim bayat ekmek içi
    *yoğurt 
    *ince pide
    2 domates 
    Tuz 
    Karabiber
    *1 kaşık domates salçası 

Yapılışı; Kıyma, rendelenmiş kurusoğan, yumurta, ıslatılmış ekmek içi, tuz ve karabiber ile köfte harcımız iyice yoğrulur. Şişlere geçirilir ve iyice ısınmış fırında yağlı kağıt üzerine yerleştirip pişirilir. Bu arada pideler küçük küçük dilimlenir ve tabaklara yerleştirilip üzerlerine erittiğimiz tereyağı dökülür. Diğer  taraftan da domatesler rendelenir ve 1 kaşık margarin eklenip  salça ile pişirilir 1 çay bardağı kadar sıcak su ile inceltilir. Tabaklardaki pidelerin üzerine yoğurt eklenir onun üzerine pişmiş köfteler, köftelerin üzerine de sos ilave edilip ikram edilir. Afiyet Olsun.


7 yorum:

  1. köfte manyağı olarak diyorum ki süper bişey olmuş :)
    sevgileirmle

    YanıtlaSil
  2. canım aynen bizde. Köftenin şeklini değiştirip değiştirip yiyoruz.

    YanıtlaSil
  3. görüntüsü benim tadım manyak birşey diyor.E yiyen olarak hala sağ olmanıza şaşırdım lakin bayılası bir lezzet.ben kıymadan yapılan herşyi yiyebilirim.bu deneyeceğim çünkü acayip canım istedi
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Canım köftelerin vede sunumun çok güzel olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. cok lezziz görünüyor..ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  6. ayy sulee bunlar ne yaa... Cok guzel gorunuyor acayip canim cekti acim aten. yemek yapmadim ben bu aksam, bananee ya her aksam yemek mi yapilir :((

    YanıtlaSil
  7. Haftaya gelecek misafirlerim için farklı bir tarif arıyordum...çok güzel bir tarif.Mutlaka bunu yapacağım.Teşekkürler...

    YanıtlaSil