17 Şubat 2011 Perşembe

FIRINDA SÜTLAÇ


Biz küçükken annem ne zaman mahallenin sütçüsünden süt alsa o gün evde mutlaka sütlaç pişerdi. Ocakta kaynar kaynar  ve tencereye konan sütün bir kısmı buhar olduktan sonra artık kaselere pay edilirdi. Ama tadından da yenmezdi. (Yok canıım tabi yer bitirirdik anında ) Ben bu tarifi sanırım yine internetten bulmuştum. Buluş o buluş her fıırsatta yaparım evde mutlaka tatlı birşeyler olsun istiyorum ve bu tatlı şey sütlü olunca sonrasında daha az acı verici oluyor. (kalori hesabında)

Ben tam bir sütlaç özürlüsüydüm. Ta ki bu tarifi buldum ve denedim tam kıvamında istediğim gibi sütlaçlar yapabildim. Ne çok tatlı ne de az.. Şeker miktarını eğer ki daha tatlı seviyorsanız artırabilirsiniz.

Malzemeler:
  • 1 lt süt
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik şeker   1/2 su bardagi seker 
  • 1/2 su bardağı pirinç
  • 1,5 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 tutam tuz
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 vanilya
Yapılışı:

Pirinçler yıkanır ve üzeri geçecek kadar suda tuz eklenerek haşlanır. 1 lt sütten 1 cezve kadarını ayır.  Geriye kalan sütü, suyunu çeken haşlanmış pirinçlerin üzerine dökün ve kaynamaya bırakın. Bu arada cezvedeki süte nişasta ve vanilyayı ekleyip karıştırarak kaynatın. Onuda kaynamakta olan süt ve pirinçlere ekleyin. 2-3 dakika birlikte kaynadıktan sonra bir kepçe sütlaç ayırın ve içine yumurta sarısını ekleyin bu karışımı da güveçlere paylaştırdığınız sütlaçların üzerine dökün ve 200 derece fırında (ızgara ayarında) üzerleri kızarana kadar bırakın. Afiyet Olsun.


2 yorum:

  1. misss miss ,sütlaç favori sütlü tatlımdır.ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Sulee yoksa sen benim gizli tek yumurta ikizimmisin :)) Dun mutfaga sutlac yapmak icin girdim ama yarim kilo sut kalinca yapamadim :((

    YanıtlaSil