16 Şubat 2011 Çarşamba

FIRINDA PATATES

Akşam yemeklerinin yanına çok pratik bir garnitür. Özellikle tavuk ve et yemeği yanına  pilav yapmak istemeyenler (benim gibi.. çünkü tüm pilavı ben yiyorum. çocuklarda yemekte pilav var diye hesap yapıp yemekten az yiyorlar) fırında patates yapabilir. Zaten patatesi fırınlamaya başladığımdan beri kızartmasını yapmıyorum ohhh nede iyi oluyor. Bazen kremalı bazen yumurtalı ve peynirli bazende bu şekilde yapıyorum . Hangi yemeğin yanında servis edeceğime göre patateslerin boyu soyuluşu ve içine koyduğum malzemesi değişiyor ama sonuç hep aynı lezzet...

Malzemeler:
  • Patates
  • Sıvıyağ
  • Kekik
  • Tuz
  • Pul biber
Yapılışı:

Bu sefer yaparken kabuklarını da soymadım musluk altında iyice yıkadım. Nasıl mı? Temiz bir bulaşık süngeri aldım ve  onun yeşil kısmıyla iyice sürterek kabuğunu bayağı bir incelttim. Elma dilimi kesip çok az sıvıyağ ve diğer baharatları ekleyip iyice harmanladım ve 250 derece fırında yaklaşık 15-20 dakika da piştiler. Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder