16 Şubat 2011 Çarşamba

ETLİ LAHANA DOLMASI



Allahım inanamıyorum bu bir ilk ve ilan ediyorum hayatım da ilk defa lahana sardım . Yani tek başıma haşladım kestim ve sardım. Ben yazdım ben oynadım.... :),

Lahana salatası yapmak için küçük lahanalardan almıştım ve o akşam yemeğede biber dolması yaptım. Ancak biberler küçük olduğu için hazırladığım kıymalı harçtan arttı ve bir cesaret lahanayı parçalayıp haşladım ve bu güzel dolmaları sardım. Sarma boyunca da anneme canlı bağlantı gerçekleştirdim tabii. Tarifimiz ise gayet kolay. Daha önce etli biber dolması tarifimdeki harca (Tarif için bir tık yeter) sanırım orta boy bir lahana denk gelecektir.  Lahanaları yaprak yaprak ayırın ve tuzlu suda haşlayın. Sarılacak kadar yumuşaması yeter fazla haşlananlar sarmadan dağıldılar bile yani sanırım 3-4 dakika yetiyor. Sonra süzgece çıkarıyoruz her birini tek tek açıp sarmak istediğiniz boyda kesiyorsunuz. Ben geçen hafta evde izinliydim yaa işte o günlerden birinde showmax de yemekteyiz tekrarları vardı. Aslında hiç hoşlanmıyorum ama ünlüler olduğunda bakıyorum. O günde Elif Korkmazel' in evindeydiler ve Elif hanım zeytinyağlı lahana sarması yaptı. Dolma içi tarifi çok değişikti bir ara deneyip sizlerlede paylaşırım inşallah ama lahanaları küçük küçük kesip sadece kapatacak kadar sarması beni çok şaşırtmıştı bende o yüzden bir kez sarılacak kadar kestim yapraklarımı. Tencereye dizdim ve üzerini kapatacak kadar salçalı sıcak su (1 kaşık biber salçası, çok azsıvıyağ ve tuz) ekleyip pişirdim. Hepsi bu kadar tarif belki kolay ama benim için zor ve bir ilk olduğu içinde çok anlamlı... Afiyet Olsun.

8 yorum:

  1. merhabalar
    dolmalarınız harika görünüyor, ellerinize sağlık
    ilk diyorsunuz ama yıllardır yapıyormuşsunuz gibi güzel görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  2. sevgili arkadaşım ellerine sağlık.nasıl leziz görünüyor öyle.maşallah sana.afiyet olsun yiyenler.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. hanımlar çok teşekkür ederim. Bu yorumlardan sonra artk ben her hafta yaparım sanırım. Şimdi çocuklar masada dolmaları götürüyolarda çok şükür onlarda beğendi yaaa, artık daha bişi istemem..

    YanıtlaSil
  4. ooh afiyetler olsun canim cok severim bende.. ellerine saglik..sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ayy canim cektiii... Yogurtla ne de guzel giderdi simdi

    YanıtlaSil
  6. bitirdin beni gece gece
    ben yatmaya gidiyorum.yoksa ağlıcam:(
    size afiyet olsun

    YanıtlaSil
  7. Çok severim bu lezzeti, yaprak sarmasından daha çok hem de, ellerinize sağlık, sevgiyle muhabbetle..

    YanıtlaSil
  8. Hasretjim hoşgeldin sefalar getirdin.

    Gülüm yaa...bende yoğurtla götürdüm dolmaları sonra da bir uyku sormaa.

    sezobigojum bende senin blogundaki marifetlerine bakarken ağlıyorum...Ne becereksizim diye!

    Sevgili hobibox'ım katılıyorum sana bence de yapraktan daha güzel.

    YanıtlaSil