20 Şubat 2011 Pazar

ETLİ KURUFASULYE



Bu tarifimi unutumuşum yaaa... Taslak olarak kalmış arada. Bayatlamadan paylaşıyım en iyisi ben.

Kurufasulye, Nohut, Barbunya hepside ne  kadar doyurucu ve lezzetlidir.
Baklagillerden olan kuru fasulye tam bir protein deposu şöyle bir netten bakındımda içerdiği hayvansal olmayan protein ve lifli yapısı ile kırmızı etten hiçbir eksiği bulunmayan kuru fasulye, vejetaryen beslenme için de iyi bir alternatifmiş. Ben de şahsen etsiz severim ama eşim için et ile pişiriyorum. Bir keresinde pastırmalı da yapmıştım ama o şeklinden pek hoşlanmadı Alpan ama ben bayıldım.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı kurufasulye
  • 1 adet iri kurusoğan
  • 200 gram kuşbaşı et
  • 1 kaşık salça
  • tuz
  • kimyon
  • 2 kaşık margarin
Yapılışı; Kurufasulye yapmak bir gün önceden aklıma geldiyse gece yatmadan bol suda haşlayıp  ağzı kapalı olarak bırakıyorum. Akşam olupda eve geldiğimde ise düdüklüye etleri alıyorum ve onları iyice kavuruyorum üzerine margarini, ince ince doğranmış kurusoğanı ve salçayı ekliyorum. Diğer tarafta kurufasulyeleri kaynamaya bırakıyorum kaynarken çıkardığı köpükleri her defasında topluyorum. Ardından süzüp ılık bir sudan geçirdikten sonra etlerin üzerine alıp yaklaşık 5-6 dakika da kururfasulyeleri kavuruyorum. Bu arada üzerine 1 çay kaşığı kimyon koyuyorum. (Mutlaka) Hem lezzet katıyor hem gazını alıyor. Üzerini geçecek kadar sıcak su ekledikten sonra düdüklümün kapağını kapatıp 20 dakika pişiriyorum. Afiyet Olsun.

3 yorum:

  1. niye böyle bende etsiz severim ama onlar sever biz de onların sevdiğini yaparız ya bizim sevdiğimiz:)
    benim de bu hafta yapmaya planladığım yemekler arasında .
    afiyet olsun size(ben de etli yapcam niye acaba)

    YanıtlaSil
  2. dimii yaaa... Annelerimizden öyle gördükte ondan yoksa yeri gelince çok güzel didişiriz. Mesela ben arada etsiz yapcak olsam ağzına sürmez. Biz dediğin gibi hem yapıyoruz hemde yiyoruz. Ne yapalım kadın olmak böyle bişi galiba.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı haftalar, ellerinize, emeğinize sağlık çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil