9 Şubat 2011 Çarşamba

ELMALI TART

 Elmalı Kurabiye canım çekiyordu kaç gündür. Çocuklarla birlikte evde olmak işe gitmekten ev işi yapmaktan yada başka herhangi birşeyleri yapmaktan daha zor olduğu için bir türlü mutfağa giripte yapamıyordum. Ne yapalım iş başa düştü. (Aklıma geldimi yapmam lazım) Bende artık çok eskiden beri kullandığım elmalı harcını pişirerek yaptığın üzerine hani uzun şeritlerden kafes yapılan tartlar vardır yaa onun tarifi ile en kısa yoldan elmalı pasta yapmanın yoluna gidilerek bu şekilde dilim elmalı bir tart yaptım.


Malzemeler:
  • 125 gr margarin
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 yumurta
  • Tuz (1 cimcik denir ya işte o kadar)
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 kabartma tozu
  • 3 su bardağı un (yaklaşık tabii)
Üzerine;
  • 3 adet elma ince ince dilimlenmiş
  • Tarçın
Yapılışı:

Tüm hamur malzemeleri oda sıcaklığında iken karıştırılır ve iyice yoğrulur. Unu kontrollü koymaya çalışın ben tam 3 bardak kullandım ama bu sizde fazla da olabilir az da olabilir. Buzdolabına dinlenmeye kaldırın. Ardından elmaları ben rendenin ince patates cipsi dilimi yapan bölümü ile ince ince rendeledim. Hamurumu tart kalıbımı yağladıktan sonra iyice yerleştirdim ve bir kaç yerinden çatalla deldim. Elmaları tart hamurunun üzerine ister ortadan başlayıp gül şekli vererek ister benim gibi acele ile yan yana dizerek yerleştirin üzerlerine tarçın eleyerek  200 derece de ısınmış fırında yaklaşık 15 dakika pişirin.  Benim kalıbım küçük olduğu için (Servis tabağı büyüklüğünde) bu hamurdan iki tart  ve birde resimde gördüğünüz 4 tane küçük kalpler çıktı. Afiyet Olsun...

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım elmalı kek nefis görünüyor..


    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim aylincim... :)

    YanıtlaSil
  3. bu saatte yapılmayacaklar listesi
    1-yemek bloglarına girilmeyeecek
    :)
    canım istedi ve de oğlum bacaklarımda sallıyom yani şu anda yapılması zor fakat canı istenilesi tatlı
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. Anne olunca kestirme yolları buluyoruz hemen dimi:)
    ellerine sağlık canım .Afiyet,şeker olsun.
    sevgiler.

    YanıtlaSil