19 Şubat 2011 Cumartesi

ELMALI GÜL KURABİYE


 Ben artık daha elmalı kurabiyeyi bundan başka bir tarifle ve şekilde yapmam. İki gün de iki tepsi yedik evde... Atıştırmalık gibi oldu.

Bu kurabiyeleri Bir Dilim Bir Tutam da gördüğümde zaten şekillerine bayılmıştım.  İlk fırsatta da yaptım iştee...

Kesinilikle tarifi bir deneyin derim.

Benim evde elmam azdı o yüzden harç bittikten sonra kalan hamuru  kelebek kurabiye şeklinde yaptım. Her iki tarif ve daha bir çok lezzetli tarifler için  Bir Dilim Bir Tutama göz atın derim. Bende tarifime devam edeyim.

Malzemeler:

250 gr margarin
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı pudra şekeri (Benim evde kalmamıştı şekeri blenderdan geçirdim)
3 su bardağı un (neden bilmiyorum ama ben 4 bardak kullandım)
1 kabartma tozu
1 vanilya (buda benden olsun)

Elma harcı için;

5 adet elma
1 çay bardağı toz şeker
tarçın
ceviz

Yapılışı; elma harcı için elmalar rendelenir ve şeker, tarçın ve ceviz eklenerek iyice pişirilir. Tüm hamur malzemeleri karıştırılır ve bir süre dinlenmeye bırakılır. Ardından ben hamuru üç parçaya böldüm ve merdane ile açtım bir su bardağı yardımıyla daireler kesip ortaların harçtan koyup kenarlarına 5-6 kesik attım ve gül şeklinde kapattım. Ve iyi ısınmış fırında 200 derece de pişirdim. Ancak neden bilmiyorum pişerken benimkilerin gül şekli dağıldı. Ama yine de gayet hoş görünüyorlardı. Tadı da10 numara . Afiyet Olsun.




6 yorum:

  1. nefis olmuşlar canım.. tabağıda pek güzelmiş:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. görüntü çok hoş ellerine sağlık sevgiler.servis tabağına bayıldım.

    YanıtlaSil
  3. Tam da kaybettiğim tarif.Ağızda dağılır bu.Tam 30 yıl önce yapardım sonra bir ara kaybettim,bir daha hiç bir tarif o tadı vermedi.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. hanımlar tabağımı MUDO dan almıştım. Ben de çok beğeniyorum ama daha çok süs olarak kullandım.

    Sevgili anneanneninemekleri çok sevindim. Gerçekten ne kadar basit ve ne kadar lezzetli bir kurabiye oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik canim..begendigine sevindim..
    Sadece yaptigim denemelerden sunu söyleyebilirimki gülü kapatirken biraz fazla kapat.Sende gördügüm kadari ile biraz acik kalmis.Yani piserken acilacagini göz önüne alarak biraz daha yapraklari elmalarin üzerine gelecek sekilde kapatabilirisin.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık, elmalı kurabiyeyi çok severim. :)

    YanıtlaSil