16 Şubat 2011 Çarşamba

DONDURMALI İRMİK HELVASI


Mmmmm.... Dedirten bir tatlı daha. Şöyle bir sevdiğim tatlara bakıyorum da sanırım ben sıcak ve soğuk, ekşi ve acı, tatlı ve tuzlu bir arada seviyorum. İrmik helvasını dondurmasız yaptığım zamanlarda tüm tencereyi yesem anca kesiyordu ama dondurma ile birlikte daha yoğun ve tadımlıktan öte doyumluk hale geliyor.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı irmik
  • 200 gram tereyağ (ben yine her zamanki gibi becel kullandım)
  • 2 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı su
  • 2 su bardağı şeker
  • İsteğe göre dolmalık fıstık
Yapılışı:

Tereyağ ve irmik derin bir tencereye alınır ve irmiğin rengi iyice koyulaşana kadar kavrulur. Dolmalık fıstıklar eklenir. Baştan koyduğum da çok kavrulmuş oluyor en son koyduğunuzda da çiğ tadı geliyor o yüzden ben tam arada ekliyorum ve kavurmaya devam ediyorum. Bu arada başka bir tencerede süt, su ve şeker bir taşım kaynatılır. Kavurma işlemi sonunda sütlü karışım eklenir ocak üzerinde karıştırılarak koyu kıvama geldiğinde altını kapatıp yaklaşık 5 dakika dinlediriyoruz ve küçük bir kaseyi ıslatıp irmik helvası ile kaplıyoruz ortasına sade dondurma koyup üzerini tekrar irmik helvası ile kapatıp servis yapılacak tabağa ters çeviriyoruz.


Şimdi bu helva Mevlüd Kandili münasebetiyle yapılıp komşulara ikram edilmişitir.
Bu  tabakta aşkitoma sevgililer günü nedeni ile kalp şeklinde kandil sebebiylede irmik helvası olarak ikram edilmiştir.

9 yorum:

  1. ilk defa dondurmalı halini gördüm bu helvanın.muhteşem bir fikir bence.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim. esrajım bende senin irmikli pastana bayıldım kesin yapıcam ondan.

    YanıtlaSil
  3. Bu tatlıyı bir lokantada yemiştim ellerine sağlık :)çok şık ve leziz bir tatlı

    YanıtlaSil
  4. oooh afiyet sekerler olsun enfessss görünüyor! ellerine saglik.. sevgiler

    YanıtlaSil
  5. superrrr :)) dondurmaa!! Aaaa bizim buzlukta da dondurma olacakti hemen yemeliyim :)

    YanıtlaSil
  6. hep görüp yapmadığım ender şeylerden biride helvadır nedense hep tutmayacağı hissindeyim.ama dondurmalı dediniz ve beni gaza getirdiniz:)
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  7. BEN DEDİM YAPARIM DEDİM YAPTIM:)
    ÖLÇÜLER TAM TUTTU TEŞEKKÜR EDERİM
    ŞU ANDA BİR TABAK DAHA YEMEMEK İÇİN KENDİMLE ÇEBELLEŞİYORUM.ARTIK FAVORİMDİR:)

    YanıtlaSil
  8. yaa çok sevindim. bende bu ölçüleri tutturduğumdan beri başka şekilde yapmıyorum. ellerine sağlık afiyet olsun sana.

    YanıtlaSil