15 Ocak 2011 Cumartesi

YEŞİL MERCİMEKLİ YOĞURT ÇORBASI (TUTMAÇ ÇORBASI)


Ben bu çorbayı hep kendi bulduğum bir tarif sanıyordum. Ve ikram ederken "ben uydurdum yaa.." diye hava bile atıyordum. Demek kii ne ben ne de ikram ettiğim misafirlerim Tutmaç çorbasını bilmiyormuşuz. Neyse bugün bunuda öğrendim.. :)
Bu çorbayı en çok kızım seviyor oğlumsa her seferinde "ben bundan yemem domates çorbası yerim" diyip ikinci kasesinide istiyor.

Malzemeler:

*2 bardak yoğurt
*1 bardak yeşil mercimek
*1/2 su bardağı erişte
*1 yumurta
*2 kaşık un
*tereyağ
*nane
*tuz

Yapılışı:

İlk olarak mercimekler iyice haşlanır.Yoğurt, un ve yumurta tencerede iyice karıştırılır ve azar azar su ilavesi yapılır.  Ocakta kaynayana kadar karıştırılır. Kaynamaya başladıktan sonra eriştesi ve mercimek eklenir. Erişteler yumuşayıncaya kadar da kaynatmaya devam edilir. Bu arada eğer su ilavesi gerekirse mutlaka kaynamış su ekleyin.İsteğinize göre tereyağ eritilir ve nane eklenir. Çorbaya ister her porsiyon üzerine dökerek ister tencereye döküp karıştırarak ekleyebilirsiniz. Miss gibi tereyağ kokusu burnuma geldi bile..Afiyet Olsun...

7 yorum:

  1. Şulecim bunu annem de yapıyo ama biz soğuk yiyoruz. Özellikle yazın karnımızı doyururken içimizi de serinleten süper bir lezzet oluyor. Senin tarifin sıcak ve daha koyu olanı sanırım dimi?

    YanıtlaSil
  2. evet canım sıcak bir çorba! Senin o dediğin soğuk çorbayı, nohut yarma ve fasulye ile yapardı babannem ordan biliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Karnıbahar çorbasında karnıbaharları minik minikimi doğruyacağız ustaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız arkadasım çıceklerıne ayırman yeterli ama daha çabuk haslansın ve blendırdan gecırmek kolay olsun dersen daha küçük olmasıda ıyı olur :)

      Sil
  4. Blendırdan geçirmesek olurmu :))) ayda denedinizmi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır denemedim çünkü ben karnıbaharı çaktırmadan yedirme derdiyle bu çorbayı yapmaya başladım. pek lezzetli olacağını sanmıyorum ama karnıbaharı seviyorsanız bir denenebilir :)

      Sil
  5. Yada denedinizmi olacaktı pardon :)

    YanıtlaSil