31 Ocak 2011 Pazartesi

VİŞNELİ ISLAK KEK



Gökçenciğim bak senin için yaptığım kek .. Bekledim sizi ama gelmediniz belki bir süpriz yaparsınız diye düşünmüştüm.... Tarifi ilk müsait olduğum anda burda. Şimdi resmi ekleyimde gör istedim. Neleri kaçırdın diye!!!!

Malzemeler:

• 4 yumurta
• 2 su bardağı toz şeker
• 1 su bardağı sıvıyağ
• 1 su bardağı süt
• 2 su bardağı un
• ½ su bardağı kakao
• 1 paket kabartma tozu
• 1 paket vanilya

Sos için :

• 1 su bardağı vişne suyu
• ¼ bardak süt

Tarifi nerden bulduğumu hatırlamıyorum. Kendi blogum olana kadar da çok özenli not tutmadım aslında. Bir tarifi beğendiysem ölçüleri not edip ya kendimden bir şeyler katarak yada aynen uygulayarak deniyordum. Ama şimdi kimden aldığımın önemli olduğunu öğrendim. Bir iki yıl önceydi sanırım bu kek tarifini de internetten bulmuş denemiş ve beğenmiştim. Öncelikle fırınımızı 180 ºC’ye ayarlıyoruz ve kalıbımızı yağlayıp unluyoruz.Ben normal kek kalıbıma yapıyorum bazende kare borcama. Toz şeker, sıvı yağ, süt ve kakaoyu derin bir kap içerisine alıp mikser ile yaklaşık 2 dakika çırpıyoruz ve bu karışımdan ¾ su bardağı ayırıyoruz. Başka bir kap içerisinde 4 yumurtayı mikser ile yaklaşık 2 dakika çırpıyoruz. Çırpılmış yumurtaları kakaolu karışıma ekleyip tekrar mikser ile 2 dakika çırpıyoruz.Mikseri bırakıp spatula yardımı ile elenmiş un, kabartma tozu ve vanilyadan oluşan kuru karışımı sıvı karışıma katıyoruz. (Bunuda yemek kursuna giden bir arkadaşımdan öğrenmiştim. Kekin kuru malzemeleri katıldıktan sonra metal bir şeyle karıştırmamak gerekiyormuş.) Kalıba boşaltarak önceden ısıtılmış fırında, ilk 20 dakika fırın kapağını açmadan olmak üzere yaklaşık 40 dakika pişiriyoruz. Fırını kapatıp kekimize bir kaç bıçak darbesi yapıyoruz ve üzerine 1 su bardağı vişne suyunu döküyoruz. 2-3 dakika çekmesini bekledikten sonra önceden ayırdığımız ¾ su bardağı sosun içerisine ¼ su bardağı sütü ilave edip karıştırıyoruz ve kekin üzerine döküyoruz. Kalıbı tekrar kapatmış olduğumuz fırına yerleştirip, fırın sıcaklığında sosu çekmesini sağlıyoruz.
Süper yumuşak ve yerken yutmakta zorlanmayacağınız bir kek oluyor. Benim oğlum bu keke bayılıyor mesela. Kızımda sırf vişne süsleri için yiyor.Deneyin beğeneceğinize eminim. Afiyet Olsun.
 
Not: Benim gibi kalıpta yapmayı tercih ederseniz aklınızda bulunsun ortalığın batmasınıda biraz göze almanız gerekiyor. Çünkü soslarını dökerken kalıptan taşıyor ve çıkarmak biraz uğraştırabiliyor. Kare borcam en garanti şekli...
 
Bu arada ben bu keki dünde annemlerde yaptım. Küçük boy bir fırını var annemim.Onun tepsisine döktüm. (Üstelik bir sürü aksilik üst üste geldi önce kakao bulamadım vazgeçip başka bir kek yapacaktım ki annem buldu
ardından keki ayarladım tepsiye döktüm ama fırın ızgara ayarındaymış kekimin tam ortası sadece yandı sonra farkedip düzelttim) Bir de değişiklik olsun diye soslarını dökmeden önce dilimledim çünkü fazla bekleme vaktim yoktu hemen ıslansın istedim. Ve bunların hepsine rağmen müthiş bir kek oldu. Yani bence ben asla kek yapamam diyen herkes bu tarifi mutlaka bir kez denemeli.

8 yorum:

  1. OOOFFFFFF KEK SEVERİM BEN AMA ŞİMDİ BU SAATE OF OF KİM KALKIP YAPACAK ŞİMDİ:(

    YanıtlaSil
  2. ayyy super olmus, bir dilim bana gonder pleassee :)

    YanıtlaSil
  3. ne demek kızlar sizin içinda yaparım. :)

    YanıtlaSil
  4. ne de güzel pişmiş lezzet damakta patlamış çok belli:) eline sağlık canım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. vişneli brovni gibi oluyo mu bu şulecim?

    YanıtlaSil
  6. içine de vişnelerden eklersen olabilir belki. Bu şekilde yoğun bir vişne tadı olmuyor.

    YanıtlaSil
  7. şulecim ellerine sağlık ben vişneli keki denedim çok güzel oldu herkese yapmaları için tavsiye ederim. Şulecim yeni tarifler bekleriz.

    YanıtlaSil
  8. canımmm deneyip de beğenmene çok sevindim.Afiyet olsun. Yeni tarifler deniyorum ara ara eklerim inşallah..

    YanıtlaSil