13 Ocak 2011 Perşembe

TAHİNLİ KURABİYE

Dün Bloglarda gezinirken yemek vaktinde ne zamandır aklımda olupta emin olduğum bir tarif bulamadığım için yapamadığım tahinli kurabiye tarifine rastladım. Tarifi okur okumaz akşama ben bunu denerim dedim. Ve İşte karşınızda mis kokulu tadı tüm damağınızı kaplayacak kurabiyeler;

Malzemeler:
*125 gr margarin (becel kullanıyorum ben)
*1/2 çay bardağı sıvıyağ
*1 su bardağı tahin
*1 su bardağı pudra şekeri
*1 vanilya
*1 kabartma tozu
*2 yemek kaşığı fındık iyice çekilmiş
*2 yemek kaşığı buğday nişastası
*2,5-3 su bardağı un


 Yapılışı:

Tüm malzemeyi karıştırdım. Sadece unu kontrollü ekleyin  zaten tahinden dolayı zor şekil alıyorlar unuda fazla olursa çok uğraştırır.

 


Önce küçük misket büyüklüğünde parçalar alıp onları yuvarlayıp tepsiye dizdim ama baktım yemek masasında beni bekleyen eşim ve çocuklar sinirleniyor kalan hamuruda daha büyük yuvarlayıp 175 derecede önceden ısıtılmış fırında üzerleri hafif pembeleşene kadar pişirdim.  












Ama sakın fırından çıkar çıkmaz kurabiyelere ellemeyin dağılıp tepside kalıyorlar soğudukça sertleşiyor ve tadınada doyum olmuyor. Burdan tekrar yemek vaktine bu güzel tarifi için teşekkür ediyorum. Afiyet olsun.. :)

3 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım ilk izleyicin oldum ne güzel inşallah uğurlu gelirim:)

    Ceviz büyüklüğünde parçalar koparmak aslında çok uzun sürmüyor ama dediğin gibi çocuklar olunca zor.

    Birde ben tahin ve pudra şekerini 1 su bardağından 2 parmak eksik olacak şekilde koymuştum unu kontrollü ekleyerek.Gayette kolay toparlanmıştı aslında..

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. luzumsuzişleruzmanı; hoşgeldin şekerim.. bende ilk kez yapmıştım ve o zzamandana beri favorim.. gerçi bu ara kremşantiliyide çok beğeniyorum.

    YanıtlaSil