24 Ocak 2011 Pazartesi

SOSYETE MANTISI

Evett gelelim haftasonundan biriktirdiğim son tarifime. Sosyete mantısı.
Off bayılırım.
Nasıl oluyordu bildiğimiz yufkayla kıyma ; börek olduğunda farklı lezzet mantı olduğunda farklı lezzet olabiliyor ki...
Annem Kayserili demiştim ya o bize eskiden hep yağ mantısı yapardı  (artık üşeniyor.)   Yağ mantısı için hamur mayalanır ve ince açılır bardak yardımı ile daireler yapılır ve ortalarına kıymalı harçtan konur. Yıldız şeklinde kapatılır ve yağda kızartılarak yenir. Sosyete Mantısı yağ mantısının çakması sanırım...

Malzemeler:

*1/2 kilo yufka
*250 gr. kıyma
*2 orta boy kuru soğan
*1/2 demet maydonoz
*tuz
*karabiber
*pulbiber (ben çocuklar  sevmedikleri için kullanmıyorum.)








Yoğurtlu Sos için;

*yoğurt
*sarımsak
*tuz



Salçalı sos için;

*2 yemek kaşığı margarin
*2 kaşık salça
*1 su bardağı kaynar su
*tuz
*pulbiber

Yapılışı:

İlk olarak soğanlar yemeklik (biraz daha küçük olabilir)  doğranır. Maydonozlarda küçük küçük doğranır. Doğradığınız malzemeler kıyma ile karıştırılır. Tuzunu biberini ayarlayıp elinizle iyice yoğurun. Yufkayı 4 parçaya bölün. Toplamda 12 tane parçanız olacak. Sigara böreği yapar gibi geniş uçlara kıymadan ince bir şerit halinde konur yanlar kapatılarak sarılır ve sonrada gül böreği şeklinde rulo yapılır. Kızartırken açılmaması için kürdan ile tutturulur. Kızgın yağda her iki tarafı kızartılır ve yoğurt sos eşliğinde ikram edilir. Eger kızartmak istemezseniz kıymayı ve soğanı mutkala pişrmiş olarak kullanın fırında yeterince pişmeyebiliyor. Afiyet Olsun...

4 yorum:

  1. Canımcım ben bunu biraz farklı yapıyorum rulu yapılan yufkaları fırına verip kızartıyorum tabi üzerine hafif yağ sürerek kızardıktan sonra salça ve yağ ile hazırladığım sulu sosyu döküp pişirmeye devam ediyorum
    sonrasında da üzerine yoğurt sos:)
    Bunu da dene süper oluyooo:)

    YanıtlaSil
  2. denerim tabii canım. Üstelikte daha hafif olur. Alpan az kalorili şeyleri pek sevmiyor yaa ondan ben kızartıyorum.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık... nefis oluyor bu mantı yoğurtlu yoğurtlu

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle.. bende şimdi sizin katmer poğaçanın tarifini yazıyordum. deneyip eklerim hemen...

    YanıtlaSil