15 Ocak 2011 Cumartesi

PÜRELİ FIRIN KÖFTE

Bende çocuklarda patatesli herşeyi bayıla bayıla yiyoruz. Hele ki işin içinde  püre varsa hiç düşünmeden indiriyoruz midelere. Sık sık yaparım püreli köfteyi ama bu sefer değişik bişey yapayım her zamankinden farklı olsun dedim ama sanırım yinede klasik bişey oldu. Ama tadı süperdi kesinlikle tavsiye ederim. Köfteli yemekler bana her zaman pratik gelmiştir ki bu tepsiye yayılarak yapılmasından dolayı daha da bir pratik oldu.

Malzemeler: ( Ben yine her zamanki kare borcamımı kullandım ve ona göre olan ölçüleri yazıyorum)

*300 gr dana kıyma
*1 yumurta
*1 adet iri kuru soğan
*3-4 kaşık galeta unu
*Tuz
*Karabiber
*2 tatlı kaşığı Knorr köfte harcı
*Kaşar rendesi

Püre için:
*3 tane orta boy patates
*1 su bardağı süt
*1 kaşık tereyağ
*tuz

Yapılışı:




Soğanın kabuklarını soyup rendeleyin ve kıyma ile karıştırın. Yumurta, galeta unu, tuz, karabiber ve Köfte harcını ekleyip yoğurun. Üzerini örterek buzdolabında dinlendirin.Ben galeta unumu kendim yapıyorum. Artan ekmeklerimi kurutup robottan geçiriyorum. Köfte harcınıda evde mutlaka bulunduruyorum tek tek baharatlarla uğraşmaktansa 2-3 kaşık ondan ekliyorum. Belki bu tada alıştığımızdan belki diğer baharatları ayarlayamadığımdan bilmiyorum ama köfte harcı  kullanmak daha kolay geliyor bana.
Patatesleri iri iri doğrayın  tencereye sütünü ve patatesleri kapatacak hizaya gelene kadar da suyunu ekleyin ve kaynamaya bırakın. Patatesler ezilmeye başladıktan sonra tereyağını ve tuzunuda ekleyip çatalla iyice ezin. Krema sıkma torbasına doldurun.
Fırın tepsisini yağlı kağıt serip kıymayı bastırarak yayın ve 200 dereceye ayarlanmış fırında 20-25 dakika pişirin. Fırından çıkartıp püreyi üzerine sıkın ve üzerine kaşar serpin tekrar fırına alarak üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Dilimleyerek sıcak servis yapın.(Ben yaparken sıkma torbamı evde bulamadım bir türlü o yüzden biraz görüntüsü bozuk ve orantısız oldu. Bir dahakine daha güzel yapar resmini tekrar eklerim.)
Püreli fırın köfte artık hazır, afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Şule Blogunu çok sevdim. artık sıkı takipçinim. Ayrıca hamburger çok iştah açıcı görünüyor. Afiyet olsun Eylül'e

    YanıtlaSil
  2. sevgili Adsız keşke ismini yazmış olsaydın. Beğenmene çok sevindim. Madem sıkı bir takipçim var artık, daha güzel tarifler deneyip paylaşmaya çalışcammm...

    YanıtlaSil
  3. Güzel.. Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Şule geze geze bir hal oldum :) sevgililer gunune bunu yapiyim diyorum sonra diger bir tarif alip goturuyor beni benden taa buralara kadar gelmişim ellerine saglik canim hepsi cok güzel ... ayfer

    YanıtlaSil