27 Ocak 2011 Perşembe

PİŞİ

Hamur Kızartması demek istedim aslında ama isme biraz hareket katayım da önemli bişey sanılsın diye PİŞİ dedim. Umarım doğru biliyorumdur.

Malzemeler:

*2 yumurta
*1 su bardağı yoğurt
*tuz
*çörekotu, haşhaş
*Aldığı kadar un (bu ifadeden hiç hoşlanmıyorum ama hamurlu ellerle ölçemedim)
*1 paket kabartma tozu ve 1 tatlı kaşığı karbonat

Yapılışı;

Tüm malzemeyi karıştırıyoruz ve üçe bölüp açıyoruz ve istediğiniz şekilde kalıplarla kesip kızgın yağda kızartıyoruz. Hepsi bu kadar. Ben son parçayı açmaya üşendiğim için ceviz büyüklüğünde parçalar alıp ortalarını kapakla deldim ve daireler yaptım. Çocuklar böyle şekilli olunca daha çok severek yiyorlar. Siz dilerseniz küçük parçalar alıp arasına kıyma, patates yada peynirli harç koyarakta kızartabilirsiniz. Ben çabuk yapmak adına böyle yaptım. Afiyet Olsun



9 yorum:

  1. bende genelde ölçemem unu hayatım ya.Birde çoğumuzun un markası yumurta büyüklüğü vs ayrı olduğu için bazen ne kadar ölçü verilsede tutmayabiliyor:)

    Ellerine sağlık görüntü süper:)

    YanıtlaSil
  2. canım teselli için teşekkür ederim. süpersin...

    YanıtlaSil
  3. annemin hep şıkıştığında çayın yanında yaptığı benim ise hiç cesaret edip yapamadığım hamur kızartması(biz öyle diyoruz)ellerine sağlık .annem hep göz kararı yaptığından hep unuturum ama bu da bana not olsun:)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili sezobigojum afiyet olsun şimdiden.. tarifimin işine yarayacak olması çok mutlu etti beni..

    YanıtlaSil
  5. Hehe :) biz buna pisi demiyoruz, adini unuttum, lokma mi diyorduk. annem cumartesi gunleri kahvaltiya yapardi. hatta son zamanlarda icine ic bile koymaya baslamisdi.

    YanıtlaSil
  6. Bende bu ismi hep duyuyorum ama hiç yapmadım :)ellerinize sağlık.çok güsel olmuşş ;)

    YanıtlaSil
  7. taze annecik benimde annem hep kahvaltılara yapardı dediğin gibi içinede mutlaka iç hazırlardı. Tadından yenmezdi benim yaptığım anneminki kadar lezzetli değil tabii...o zamanlar annellerin yaptığı herşeyin tadı bir başka oluyordu. Neden ki acaba?

    sevgili çilekli mutfak teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. aa!!
    süpersin arkadaşım...
    hiç aklıma pişiyi kalpli kalıpla kesipte kızartmak gelmemişti.şahane bir görüntü.aklıma yazdım:))sevgiler..inşallah sen de gördüğümü de unutmam o vakit:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. mintijim ne demek gurur duyarım. Benim kalpli kalıbım küçüktü ama çocuklar için bir lokmalık oldular.

    YanıtlaSil