27 Ocak 2011 Perşembe

MERCİMEK ÇORBASI

Malzemeler:

*3 kahve fincanı mercimek
*1 kahve fincanı pirinç
*1 orta boy kuru soğan
*1 adet havuç
*3 yemek kaşığı sıvıyağ
*1 tatlı kaşığı nane
*1 tatlı kaşığı tuz
*2 litre kaynar su
*1 tane knorr et bulyon

Yapılışı; Ben mercimek çorbasını düdüklü tencerede yapıyorum hem çok çabuk pişiyor hemde tam istediğim kıvam oluyor. Yağı, dörde böldüğüm kurusoğanı,nane  ve iri doğranmış havucu hafif kavuruyorum. Yıkanmış mercimek ve pirinci de ekleyip tuz katıp  biraz kavuruyorum ve et bulyonla kaynar suyu ekleyip bir taşım denir yaa işte o kadar kaynamasını bekleyip düdüklümün kapağını kapatıyorum. Yaklaşık 10 dakika sonra mis kokulu çorbam hazır olmuş oluyor ve servis etmeden önce blenderdan geçirmeyi unutmuyoruz.
Bazende eğer vaktim varsa kuru soğanı havucu rendeliyorum ve öyle yapıyorum  ozaman blenderdan geçirmeye gerek kalmıyor ve  biraz daha taneli bir çorba oluyor. Afiyet Olsun.

4 yorum:

  1. eline sağlık:) her evde pişen çoğunluğun bayıldığı bir çorba:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. saol canım.. bizde her gün olsa kimse yok demez.

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık. kışın en olmazsa olmaz yemeği mercimek çorba. bayılırım ben de.

    YanıtlaSil
  4. sevgili cafe mimosa kesinlikle haklısın kışın olmazsa olmazı...ziyaretin içinde teşekkür ederim.

    YanıtlaSil