25 Ocak 2011 Salı

KATMER POĞAÇA


Dün gece uykum kaçtı. Bloglar arasında gezerken  yemek bir aşk'a uğradım ve bu poğaçaları onda gördüm. Hatta sevgili blog arkadaşımın yorumu şu olmuş "Aşağı yukarı herkezin bloğunda var o zaman sıra bende:)" Bende diyorum ki "hadi bu gece de sıra bende" kolları sıvadım. Başta gece vakti böyle yufka açmalı falan bir tarifi nasıl yapıcam ben derken bir baktım pişmiş bile mis gibi kokuyor her yer...
Hiç  gözde büyütmeye gerek yok. Üstelik öyle muhteşem daireler yapmanızada gerek yok. Tarifi ben aynen uyguladım sadece sıvıyağ olarak fındık yağı kullandım.

Malzemeler:

*1 yumurta (yumurtanın akı hamuruna, sarısı üzerine)
*1 çay bardağı sıvıyağ
*1 su bardağı süt
*aldığı kadar un (3,5 su bardağı kullandım ben)
*1 çay kaşığı tuz
*1 pk kuru maya
*ara katlarına sürmek için margarin
*Peynir
*Maydonoz

Yapılışı:

Ben kuru maya olduğu için tüm kuru malzemeleri karıştırdım ve diğer sıvı malzemeleri ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun.  8 parçaya ayırın yemek tabağı boyutunda açın. Her bir yufkanın üzerine margarini elinizle sürün. Yufkaları üstüste alıp yufka büyüklğünde açın. Sigara böreği gibi kesip 16 parçaya ayırın. İçine maydonozlu peynirden koyup rulo yapın ben bir kaç tanesine peynirli harç yerine tahin sürdüm. (Hiçte fena olmadı)  Yağlı kağıt üzerine dizin. 20 dk kadar mayalandırın. Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede  pişirin. Afiyet Olsun.

7 yorum:

  1. ne güzel yapmışsın ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ziyaretiniz için teşekkür ederim. Her zaman beklerim.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık:) nar gibi kızarmış nefis olmuş:)
    afiyetle..

    YanıtlaSil
  4. ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK.
    NE İYİ YAPMIŞSIN DA YAPMIŞSIN.
    ÜSTELİK TARİFTE EN SEVDİĞİM ARKADAŞLARIMDAN BİRİNİN TARİFİ.
    İKİ MAHİRE TEST EDİNCE ORTAYA BÖYLE SÜPER Bİ LEZZET ÇIKMIŞ.
    ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM...
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  5. sevgili "yemekbiraşk" ve "mintininmutfağı" ziyaretiniz ve yorumlarınız beni çok mutlu etti. Teşekkür ediyorum. Her zaman beklerim...

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar...
    Gerçekten denemeye değer bir lezzet çok severim...

    Ellerinize sağlık...
    Dün blogumdaki patatesli böreğime (baklava yufkasından) yorum yazıp yumşaklığını sormuşunuz???
    Dışı çıtır içi yumuşak bir börek oluyor...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. sevgili pembe tatlar cevabınız için teşekkür ederim bende sabah blogunuza tekrar bi bakmıştım acaba ne cvp verdiniz diye. Çünkü denemeyi düşünüyorum mutlaka..Ziyaretiniz içinde teşekkürler. Sevgilerle.

    YanıtlaSil