18 Ocak 2011 Salı

KARNABAHAR ÇORBASI

Kesinlikle son 2 yıldır en favori çorbam. Tadı süper . Bu çorbayı her yapışımda tarifini veren Kezban Ablanın kulaklarını çınlatıyorum. Sayesinde eşime karnıbahar yedirdim. Benim eşim Diyarbakırlı ve tahmin edeceğiniz gibi ana besin maddemiz et ve et ürünleri. Bir de mantarı çok sever. Ben tüm sebzelere bayılıyorum her şekilde yerim ama evlendiğimden beri kendim için ayrı eşime ayrı yemek yapmaktansa bende et yerim olur biter dedim ama çocuklarla birlikte yavaş yavaş sebzeler akşam yemeği menümüze dahil olmaya başladı. Çokda iyi oldu ama gelin görün ki baba yemeyince çocuklara da yediremiyorsunuz. Ispanak kek olarak , karnıbaharda çorba olarak tüketiliyor anca  bizim evde..


Karnıbahar çorbasını ilk yaptığımda içine mantar da ekledim ve ev halkı mantar çorbası diye içti. İkinci kez yaptığımda "hay allah evde mantar yokmuş bu seferlikde böyle olsun" diye numara çektim o günde öyle geçti.. Üçüncü kez yaptığımda dayanamayıp itiraf ettim. Hepsinin surat ifadesi çok komikti.O Gün bugün karnıbahar yemenin keyfine az da olsa varıyorum. Dün akşamda yaptım nefis çorbamı umarım sizde deneyip beğenirsiniz.

Malzemeler:

*1 adet küçük karnıbahar
*2 yemek kaşığı tereyağ
*2 yemek kaşığı un
*2 Su bardağı süt
*4 Su bardağı kaynar su
*Tuz
*Karabiber
*Dereotu
*Knorr Et Bulyon

Yapılışı:

Karnıbahar parçalara ayrılır ve bol suda haşlanır. (Ben bu suyu dökmek zorundayım çünkü evde bu kokuyu alınırsa  kimse yemiyor .) Un tereyağ ile kavrulur. Hafif kokusu çıktıktan sonra süt yavaş yavaş eklenir topaklamamaya DİKKAT! Su, et bulyon ve tuz eklenir. Buu arada sürekli karıştırıyoruz. Haşlanmış karnıbahar da eklenir ve blenderdan iyice bir geçirilir. Üzerine bol karabiber karıştırmaya devam edin kaynamaya başladıktan sonra 2-3 dakika daha ocakta kısık ateşle kalsın ve dereotu ile servis yapın. Ohh süper çorbamız hazır sıcak içmenizi tavsiye ederim. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder