14 Ocak 2011 Cuma

FIRINDA KUMPİR

 Dün akşam eşim şehir dışındaydı ve uzun uzun yemekle uğraşmayım çocuklarında sevdiği bişey yiyelim diye düşünürken aklıma Kumpir geldi önce dışardan sipariş verecektim ama sonra niye dışardan alayım ki evde kendim yaparım hemde blogumda paylaşırım dedim ve sıvadım kolları...
Tabi bu arada şunuda itiraf etmek istiyorum "kendim yapayım dedim" ama kendim yapamadım çünkü eylülün öyle çok ödevi vardı ki ben ona ödev yaptırmakla meşgulken erkek kardeşim yaptı bu resimdeki leziz kumpiri yani erkeklerinde rahatlıkla yapabilecekleri bir yemek.. Hem çok doyurucu hemde lezzetli.. Eminim ki bir çok çocukta çok seviyordur.

 Malzemeler: (Resimde gözüken borcam için)

*4 adet iri patates
*7-8 adet kokteyl sosis
*250 gr (yaklaşık) kaşar
*Zeytin
*Mısır
*Bezelye
*1 yemek kaşığı tereyağ (vakfıkebir tereyağını tavsiye ederim)
*Tuz




Yapılışı:

Patatesleri düdüklüde iyice haşlıyoruz. Ben tam 15 dakika haşladım. Bu arada kaşarın tamamını rendeleyin. Sosisleri ince ince dilimleyin ve çok az yağda kavurun. (çiğ tadını ben pek sevmediğim için pişirdim aslında gerek bile yok nasıl olsa fırınlanacağı için) Patatesler haşlandıktan sonra soyup püre haline getirin  içine tereyağını,tuzunu ve kaşarın yarısını ekleyip ezmeye devam edin. Ardından fırın borcamına iyice döşeyin üzerine istediğiniz malzemeden istediğiniz kadar yerleştirip kalan kaşarıda üzerine döküp fırına verin. Yaklaşık 5-10 dakika arasında 200 derece fırında pişirin ve çıkar çıkmaz afiyetle yiyin..

Ben Eylül'e ödev yaptırma derdindeyken o her fırsatta "anne bugün jöle yapıcakmıyız" "anne ne zaman jöle yapıcaz" diye sorup duruyordu. Aslında jöleyi hazır alıp yapmayı pek onaylamıyorum ama reklamlar ve Köfte Yağmurdaki jöle evden bu yana her fırsatta istediği için dayanamayıp aldım. Artık bi ders arası verdikte Eylül hanımda bize jöle yapt. Tasarımı tamamen ona ait, ben aslında  dondurma kuplarına dökecektim ama eylül hanım kalpli kalıplara dökmeyi içine de yazdan temizleyip buzluğa attığımız vişneleri koymayı istedi.




Sonuç Sevgili Hayal Alanım'ın bugün ki okuduğum yazısındaki gibi çocukları anlamak zor. Jöleyi ağzına bile sürmedi sadece vişnelerini yedi. Ege yüzüne bile bakmadı.. Tüm jöleler tüm zararlarıyla bana kaldı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder