28 Ocak 2011 Cuma

ÇÖKERTME KEBABI


Yemeğin adını yazarken şarkısını da söyleyesim geldi.
 Akşam dışarı çıkmam gerekiyordu ve eşime yemek hazırlamadan çıkmak içime sinmedi. (Ne iyi bir eşmişim ben) Geçenlerde de komşu blogum olan Nuralp'in Elinden' de Çökertme kebabını görmüş ve bir ara mutlaka evde yapmalıyım diye düşünmüştüm. Çünkü tüm kebap çeşitleri gibi Çökertme kebabını da çok severiz. Ve  ben daha önce hiç evde yapmamıştım. Daha doğrusu çokta aklıma gelmemişti. Ama tarifi okuyunca gayet pratik bir yemek olduğunu düşündüm ve yemeğimin olmadığı bir gün yaparım diye de içimden geçirmiştim dünde tam işte o gündü. Zamanım kısıtlı yemeğin yok eeeee! o zaman ne yapalım "Çökertme kebabı yapalım" hemen buzluktan bifteklerimi çıkarttım mikrodalgaya attım patateslerimi soydum ve ince uzun şeritler halinde kestim iyice yıkayıp süzdürdüm ve kızarttım. Bu arada diğer tarafta da buzları çözülen biftekleri jülyen doğrayıp tavada iyice suyunu bırakıp çekene kadar pişirdim 1 kaşık tereyağ ve baharatlarını ekleyip kavurdum. Servis yapacağım kabın içerisine kızarmış patatesleri koydum üzerine sarımsaklı yoğurt onun üzerine de etlerimizi ekliyoruz ve üzerine damak zevkinize göre az yada çok (yada hiç) sos dökebilirsiniz. Afiyet Olsun.

Malzemeleri ölçülü yazmadım dilerseniz burdan bakabilirsiniz. Yada göz kararıda yapabilirsiniz.
Afiyet Olsun....



5 yorum:

  1. Kisitli zamanda bunu yapabiliyorsan genis zamanda yapacaklarin dusunmek istemiyorum :)) Cok guzel olmus bayildim eminim esimde bayilmistir hatta yaparsam benimkide bayilir. En iyisi bende bunu deneyim en kisa zamanda.
    Biz kadinlar hep eslerimizi dusunuyoruz.

    YanıtlaSil
  2. oooooooo içinde et vvar ,patates kızartması var eee daha ne olsun lezzetli olması için .afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. kızlar beğenmenize sevindim.
    Taze annecik gerçekten zaman almıyor kesinlikle dene derim.

    YanıtlaSil
  4. canıııım afiyet bal olsun...

    YanıtlaSil