15 Ocak 2011 Cumartesi

AYVA TATLISI

Cuma akşamları hiç yemek yapasım gelmiyor. Bütün haftanın yorgunluğu çıkıyor sanırım ama bloguma bişeyler eklemeliyim acaba ne yapsam ne yapsam diye düşünürken (yalnız yemek değil tatlı düşünüyorum her zamanki gibi en kalorili olan ve yedikçe yiyesin gelcek şeyler) bana göre en kolay  olan AYVA TATLISI geldi.. Eşimde bir öceki seyahatinden dönerken yoldan aldığı ayvalar hem o kadar çok hemde o kadar lezzetliydi ki ben bunları en iyisi hiç ziyan etmeden daha da lezzetli hale getirip yiyelim dedim.

Malzemeler:
*4 adet iri ayva
*8 yemek kaşığı şeker
*8-10 adet vişne
*1/2 su bardağı su
*2-3 tane karanfil
*1 büyük elma
*1 çubuk tarçın

Üzerine
*2,5 su bardağı süt
*Dr Oetker'ın Beyaz Çikolata Sosu
*Ceviz

Yapılışı:

Ayvaları iyice yıkayıp ikiye bölüp kabuklarını soyuyoruz ve ortalarını çıkarıyoruz, bu arada çekirdeklerinide ayırın ki pişirirken onlarıda tekrar içine atıcaz. Geniş bir tencereye dizip üzerine şekeri, suyunu ve karanfiller ile ayva çekirdeklerini ekliyoruz. Her birinin tam ortasına birer de vişne koyuyoruz ki rengi güzel olsun diye aslında vişneyi daha  da çok kullanabilirsiniz.  Ben çabuk yapmak adına düdükleye diziyorum tam 10 dakika haşlıyorum. Çatalı ayvaya rahatlıkla sokabiliyorsanız pişmiş demektir. Bu arada çikolata sosunuda tarifine göre hazırlayıp üzerine döküyoruz ve ister sıcak sıcak ister dolapta dinlendirdikten sonra bolca ceviz ekleyerek yiyebilirsiniz. Afiyet Olsun...
Not: Kremalı ve cevizli son görüntülerini nasıl becerdim bilmiyorum ama silmişim..:(

Yeni bir not daha tatlıyı geçen hafta yine yaptım. Ve bu sefer bir arkadaşımın tavsiyesi ile çekirdekleri ezip attım içine birde büyük bir elma rendeledim ve 1 tane çubuk tarçın ekledim..... Ve sonuç muhteşemdi. Daha kıvamlı ve lezzetli bir ayva tatlısı oldu. Hatta üzerine muhallebi bile yapmadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder