21 Ocak 2011 Cuma

ALİ NAZİK


Bir gün eve her zamanki iç daraltıcı soruyu kendime sora sora giderken (acaba bugün ne pişirsem) marketten hazır közlenmiş patlıcan aldım. Amacım aslında yemek yanına pratik bir aperatif hazırlamaktı. Eve gidince de hiç canım yemek yapmak istemedi ve dışardan şiş söyledim. Sonra şöyle bir baktım ve hani bir parça vardır ya;

bakkal amca, bakkal amca
uniinnn var mi
var var
şekerin var miii
var var
ne duruyorsun
Helva yapsana helva yapsana...
Aynen bende o misal yoğurtlu patlıcanım var mı
var var
kuzu şiş var mı
var var
E ne duruyorum bir sos yapıp Ali Nazik yapsam yaa...

İşte böyle başladık. Evde kebap keyfine de...

Malzemeler: (4 kişilik bir aileyi doyuracak ölçüler)

Yoğurtlu Patlıcan;

*3 adet patlıcan
*4 kaşık süzme yoğurt
*2 kaşık yoğurt
*sarımsak
*tuz
*2 kaşık tahin (yine mi tahinnn diyebilirsiniz ama ne yapayım ben seviyorum. Siz koymasanız da olur.)

Et için;

*400 gr kuzu kuşbaşı minik minik doğranmış
*1 adet kuru soğan
*3 adet yeşil sivri biber
*1 adet domates
*tuz
*karabiber
*kekik

Hazır 3 tane boş pide yada ileride tarifini vermeyi çok istediğim pide.

Sos için;
*3 kaşık tereyağ
*2 kaşık domates salçası
*1 su bardağı kaynar su

Evet ne çok malzeme varmış yaa. Ben yaparken bu kadar çok değildi sanki.


Yapılışı;

Öncelikle şunu söylemek istiyorum Aslında kuzuları daha iri doğratıp şiş yapabilirsiniz. Ama ben kendimden birşeyler katıcam ya o yüzden yukarıdaki malzemeleri sırayla ekledim kavurdum sote yaptım.
Daha öncesinde tabii patlıcanları közleyip sarımsaklı yoğurtla karıştırdım ve tahinimi de ekledim. Sonra pidelerim geldi onları küçük küp küp doğradım ve tereyağlı sosumla karıştırıp tabaklara pay ettim. Üzerine yoğutlu patlıcan onun üzerine de sotemiz. İşte enfes lezzetli ve mis kokulu Ali Nazik hazır. Afiyet Olsun.


2 yorum:

  1. Yapan var yapamayan var canımız çektiiiiii

    YanıtlaSil
  2. ne demek yapamayanlara itina ile yapılır. Ayrıca da söyleyene bak diyorum. Yapmak istediğin her şeyi yapabileceğini biliyorum şekerim...

    YanıtlaSil