19 Şubat 2013 Salı

KREM ŞANTİLİ KEK


Bu keki yayınlamak için o kadar sabırsızlandım ki anlatamam tadına bayıldım. Dün akşam kek yapmak üzere hazırlıklara başladım yumurtaları kırdım şekeri ekledim çırpmaya başladım ama bildiğim bir kek yapmak istemiyordum :(  Aklıma daha önce Hünerli Bayanlarda gördüğüm Kremşantili Kek geldi. Bu kek yumuşacık dokusu mis kokusu ve hafif nemli yapısıyla sizinde favoriniz olabilir. Ben yaparken ceviz kullandım ve tarife yapılan yorumlardan yola çıkarak ceviz dibine çökmesin diye en son üzerine ekledim ama milim oynamadılar ortada toplanıp kaldı. Siz yaparken içine katın en iyisi. Birde telaşımdan piştimi ne oldu diye fırının kapağını erken açınca bir miktar çökmede oldu ama herşeye rağmen muhteşemdi.


Malzemeler:

  • 4 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2,5 su bardağı un
  • ceviz
  • 1 paket kremşanti
  • kremşantiyi hazırlamak için 1 bardak soğuk süt

Yapılışı; Kremşantiyi hazırlayın. Üzerine un,kabartma tozu ve cevizi ekleyip hafifçe karıştırın. Ayrı bir yerde yumurta ve şekeri iyice çırpın. krema kıvamına gelince içine yağ ekleyin. İki karışımı birleştirin ve yine hafifçe çırpın. yağlanmış kek kalıbınıza dökün ve önceden ısınmış 180 derece fırında pişirin.

22 yorum:

  1. bende yapım bir kez yumuşacık harika oluyor
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor canım

    YanıtlaSil
  2. Sabahtan yumurtaları çıkardım kek yapmak için,ben de farklı bir tad arıyorum,galiba buldum,keki yapıp yorumlarımı ileteceğim.Ellerinize sağlık,
    Sevgilerimle,

    emirlehayatguzel.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. çok pratik canım krem şantiyi kekle hiç düşünmemiştim :) çok güzel görünüyor tarifi aldım denicem :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. şantili poça denemiştim kurabiyede sıra kekte demek ki saolasın canım

    YanıtlaSil
  5. kek nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. enfes görünüyor.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık değişik bir kek
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Bend eyapmıştım bu keki gerçekten nefisss oluyor.
    Tan benim sevdiğim gibi:)
    Ellerine sağlık canım..
    Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  9. Degisik bir kek cokta guzel goruntusu var..ellerine saglik diyorum..

    YanıtlaSil
  10. Yapmadım ama yedim gerçekten güzel bir kek.ELine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Yapmaya gidiyorum :)

    YanıtlaSil
  12. Guzel gorunuyor bugun misafirlerime cayla beraber sunmayi dusunuyorum :)

    YanıtlaSil
  13. çok güzel görünüyor yapmayı düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
  14. Krem santi kutusunda 75grlik 2 paket mevcut.1 paketten mi yapayım krem santiyi?

    YanıtlaSil
  15. un chok kati yapti benim keki (( ne yapa bilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıvı oranı az olmuştur ! Yumurtalar küçük ise ondanda olabilir. Biraz süt ile hafif kıvam yakalamaya çalışın. Sevgiler

      Sil
  16. kaç dakika pişiricez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adsız izleyicim:)
      her fırına göre değişiyor pişirme süresi.Benimfırınım yaklaşık 20 dakika içinde pişiriyor. Ama kürdan testi yapmanı öneririm:)

      Sil