17 Aralık 2012 Pazartesi

İRMİKLİ BAKLAVA


Bu inanılmaz lezzetdeki tatlıyı kesinlikle yapmanızı öneriyorum. Denemeyi çok istedim ama bir türlü fırsat bulamadım. Bu aralar çok yoğunum ev, iş ve birde kendime yeni bir heyecan yaratıp yeniden öğrenci oldum kii sınavlar yaklaşıyor ve ben hala doğru düzgün kitap yüzü açamadım. Gerçi yıllar sonra öğrenci olmak çok keyifli :) Fırsat bulup bu tatlıyı yapma imkanı bulamayıncada İşyerinden arkadaşım Fatoş yapmış ve onun sayesinde bende tatmış oldum ve o anda yerken tattığım anda telefonuma çektiğim fotoğrafıylada olsa paylaşayım istedim. Görüntü sizi aldatmasın ben çok beğendim, hafif ve pratik bir tatlı.
     Tatlıyı Fatoş'da Kanal D nin Mutfağım programında görüp denemiş. Dilerseniz videolu tarif için tıklayın.

Malzemeler:
  • 1 paket baklava yufkası (tepsinizin aldığı kadar)
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 3 yumurta
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 limon kabuğu
Şerbeti için;
  • 4 bardak şeker
  • 4 bardak su
 Yapılışı; Öncelikle şerbetini hazırlıyoruz.  Ardından derin bir kasede 1 su bardağı irmiğin üzerine 1 su bardağı sıvıyağ ve süt dökülür. 2 tam yumurta ve üçüncü yumurtanın da sadece sarısı eklenir. 1 limonun kabuğu rendelenerek karıştırılır. Isıya dayanıklı fırın tepsisi yağlanır. 2 kat baklavalık yufka tepsiye alınır ve irmikli iç dökülüp yayılır. Tüm yufkalar ikişer kat yerleştirilip araları irmikli içle kaplanır. Üzerine yumurta sarısı sürülür. Kare dilimlere ayrılarak fırına verilir. Üzeri kızarana kadar pişen baklavaya fırından çıkardıktan sonra ılık şerbeti dökülür. Servise hazır. Afiyet olsun.

Not: en kısa zamanda deneyip resmi yenileyeceğim :)
 

11 yorum:

  1. değişikmiş aslında kolayda hemde lezzetli diyorsun eeee yaparım ben bunu:))))

    YanıtlaSil
  2. bu tarifi anneme vermeliyim :))
    kesin yapar....
    tadını merak ettim...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. ben seyretmiştim o bölümü ,nasıl olur diye düşündüm ama sen test etmişsin arkadaşım denemek lazım, arkadaşının emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. fatoşş eline sağlık, sana da allah zihin açıklığı versin,başarılar:)

    YanıtlaSil
  5. irmikli baklava ilk defa duydum ama harika görünüyor ellerinize sağlık canım :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. baklava olsun çamurdan olsun. her türlüsüne varım

    YanıtlaSil
  7. afiyet bal olsun canım.harika görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. arkadaşının eline sağlık canım.. başarılar diliyorum sanada:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Arkadaşının ellerine sağlık canım, sen beğendiysen denemeye değerdir.

    YanıtlaSil
  10. Arkadasinin ellerine saglik, degisik bir tatli..afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  11. biz denedik çok güzel oldu

    YanıtlaSil