21 Aralık 2012 Cuma

HAŞHAŞLI ÇÖREK

 
Hep gözümde büyüttüğüm bir çörekdir. Sanki çok zahmetli zor bir işmiş gibi gelirdi. Di'li geçmiş zaman kullandım lütfen dikkat. Dün gece itibariyle di'li zaman oldu. Artık kolay olduğunu düşünüyorum ve ceviz aldığım ilk seferde tekrar deneyeceğim. Ben bu tarifi beğendim. Umarım sizde beğenirsiniz. İnternetteki tariflerden bir kolaj oluşturarak yaptım :)
 
Malzemeler;
  • 6 su bardagi un
  • 1 su bardagi sıvıyağ
  • 2 su bardagi ılık sut
  • 1 paket  maya
  • 2 yumurta (sarılar uzerine surmek icin ayrilir)
  • 1 yemek kasigi seker
  • 2 tatlı kasigi kadar tuz

Ic malzemeleri;
  • 1 su bardagi ceviz ici
  • 1 su bardagi siviyag
  • 1,5 su bardagi hashas ezmesi
Yapilisi;Önce hamuru yoğurmak icin buyuk bir kaba un alinir. Daha sonra maya (benim evde instant kuru maya vardı onu kullandım), tuz ve şeker  una eklenir ve ortasi havuz gibi acilir. Eğer yaşmaya kullanacaksanız sütün içine şeker ile birlikte koyun ve iyice eritip sıvı malzemelerle birlikte ekleyin.  Daha sonra yumurta beyazi,sıvıyağ ve  sut ilave edilip yumusak ama kivamli bir hamur yoğrulur.Mayalanmasi icin bir kenarda en az 1 saat bekletilir.Ardından hashas ezmesini,iri cekilmis cevizi ve sivi yagi karistiralim,hamurun uzerine surulecek kıvama gelene kadar karıştırın. Hamur mayalaninca 3 bezeye ayrilir ve 5 dakika kadar daha dinlendirilir. Her beze tek tek unlanip merdaneyle acilir fazla ince acmaya gerek yok  zaten biraz açtıktan sonra tezgahtan masaya alırken elimlede iyice genişlettim, üzerine hashasli harctan bir kasik yardimi ile dokulur ve her tarafina iyice yayilir.Acilan diger hamur da uzerine serilip onun uzerine de hashas surulur ,diger hamurda serilip en uste de hashas surulup 3 tane kat olunca 2 parmak genişliğinde şeritler kesilir. Bir ucundan tutulup kivrilarak hafif hafif uzatilir  ardındanda yuvarlayarak şekil verilir. .Butun hamur bitene kadar ayni islem yapilir.Önceden ayrilan yumurta sarisi uzerine surulur ve 200 derece ısıdaki firinda alti ve ustu kizarana kadar pisirilir. Afiyet olsun.

17 yorum:

  1. çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. babannem yapar hep ben hiç denemedim sanırım denemeliyim:))
    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  3. bu tarifi kaydettim....
    mutlaka deneyeceğim...
    merak ediyordum...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Bir harika görünüyor. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Görüntü enfes... aklıma düşürdün şimdi çok severim ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  6. bende hiç yapmadım ama kolay diyorsun denemek lazım, emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Çok severim ben hashasli çöreği. Nasıl yaparım şimdi? Sana gelsem olur mü?
    Ellerine saglık canım. Bir fincan çaylar harika gider.

    YanıtlaSil
  8. Denemedenhepsi çok zor geliyor haklısın Şulecim. Çörek muhteşem görünüyor. Ellerine emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Gecenlerde bende yaptim,üstelik cocuklar sevince az kalan hashaslari tekrar pisirdim,meger ne kolaymis,bende sizin gibi hep gözümde büyütürdüm,yanliz ben nette gördüsümden esinlenip,uzun dilimleri birde ortadan ikiye kesip öyle doladim,o görüntüyle cok daha iyi oldu,belki sende denemek istersin,sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  10. Eline sağlık.Ben de çok severim.İlk görüşte tahinli çöreğe benzettim ama bunun da yeri ve lezzeti ayrı :)

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık harika görünüyo hemen deniyorum

    YanıtlaSil
  12. çok güzel görünüyo ben de şuanda deniyorum umarım iyi olur

    YanıtlaSil
  13. Az once yaptim ellerinize saglik her sey bu kadar mi birebir ölçülü bu kadar mi harika tarif edilir.ilk defa yapacak olanlar mutlaka bu tarifi denesinler hic zorlanmayacaklar ve inanin ayni resimdeki gibi oldu ama siz bide lezzetini bilseniz tarifsiz tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  14. Bende şuan deniyorum tarif hoşuma gitti ve bana kolay gibi geldi ilk defa olacak:) ben haşhaşlının içine acaba süt koysak nasıl olur diyorum yağ yerine süt. Daha lezzetli olabilir mi ellerinize sağlık şimdiden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemek lazım yorum yapamıyorum ama haşhaşa eklenen yağın amacı haşhaşı sıvılaştırmak açmak hamurda lezzetlendşren yağ zaten

      Sil
  15. Tarifi deneyecek arkadaşlara sesleniyorum gerçekten birebir ve harika pişirdim inan pişman olmazsınız :) kolay gelsin :]

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir blog yazarını en mutlu edecek yorumu yapmışsınız teşekkür ederim sevgiler ;)

      Sil