12 Kasım 2012 Pazartesi

FIRINDA ÇUPRA

Blogdaki tariflere bir göz attımda farkettim ki hamsi tava ve Kağıtta somondan  başka balık tarifim yok. Halbuki bunlardan daha sık yaptığım Çupra var. Hiç fotoğraflayıp eklemek aklıma gelmemiş. Zaten bu seferde çok iyi fotoğraf çektiğimde söylenemez ama eklemek de lazım :) servis zamanı çekim işi çok zor oluyor yaa...


Çuprayı hep bu şekilde fırında pişiryorum.Aslında hiçte balık aramayan, sevmeyen biri olarak şu son bir kaç yılda bayağı ilerlettim kendimi. Hem dokunup pişiriyorum hemde yiyorum! Bu şekilde yapmanızı tavsiye ederim.



Kendime ve çocuklara sade pişirirken eşime sebzeli yaptım. Patates ve havuç dilimleri  balığın altında kaldığı için görünmüyorlar tabii. Üzerine soğan ve limon dilimleri ile birlikte sarıp pişirdim.

Birde bu şekilde yağlı kağıda sarıp pişirince fırın ve evde koku olmuyor.
Nasıl mı yaptım?

Malzemeler:
  • 4 adet orta boy çupra (temizlenmiş yıkanmış)
  • Tereyağ
  • tuz
  • karabiber
  • defne yaprağı
Yapılışı; Temizlenmiş ve iyice yıkanmış çupraları büyükçe kestiğimiz yağlı kağıdın tam ortasına yerleştirin. Balığın içine çay kaşığı ucuyla tereyağ koyup tuz ve karabiber serpin. Üzerine defne yaprağını koyup yağlı kağıdı kapatın ve bir ucundan başlayarak kıvırın. 200 derece fırında yaklaşık 35-40 dakika kadar pişirin.Afiyet Olsun.

20 yorum:

  1. balığı çok severim ama çiğ balığa dokunamıyorum ne yazık ki :S

    YanıtlaSil
  2. koku olmaması süpermiş canım.bizim ewde kokudan dolayı pek balık yapılmaz.bu hoşuma gitti.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ama bu balık çok güzel görünüyor...
    hemde fırında eminim daha hafif olmuştur...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. Yağlı kağıt kurtarıcı,her taraf temiz ve kokusuz oluyor..ben sebzesiz yapıyorum kızartma tadinda oluyor, senin usul deniyecegim , çok başarılı olmus, resimler harika....ellerine saglık....

    YanıtlaSil
  5. Aynı kervanda imişiz Şulecim bende pek sevmem aynı senin gibi ellemezdim bile. Ama annelik böyle bişey işte ne yaparsın.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. Balıkları yerken hediye çeklişini unuttun galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh canım yaa çok ama çok özür dilerim bir sürü işle aynı anda ilgilenmekten bazı sıkıntılı ve üzüntülü üşlerden dolayı hiç ilgilenemedim :( dur hemen geleyim ben...

      Sil
  7. ellerine sağlık kuzum ...
    yenmezmi senin elinden:)))

    YanıtlaSil
  8. Balık olsun dfa nasıl olursa olsunnn...Ellerinme sağlık...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  9. Afiyetler olsun sizlere..birde ben tutabilsem baligi..kafa ,deri, kemik olayi bana gore degil..elleyemiyorum malesef:(

    YanıtlaSil
  10. fırında, ızgarada çipura her haliyle güzell ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. bende gecen hafta içinde iki defa böyle yaptım oğlum balık delisi şükür.
    ben kağıda sarmadan yaptım ve iki dilimde domates ekleyerek yaptım ama balıkların şahı bu balık nasıl yaparsan yap güzel oluyor:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. harika olmuşş,eline sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Oyy oyy aç birine yapılırmı bu,birde balık için deliriyorsa buz avallı..
    Ayy çok canım çekti,bence gayet güzel fotolar..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  14. Afiyetler olsun nefis görünüyor .

    YanıtlaSil
  15. canım merhaba..uzun zaman oldu ugrayamadım...cocuklar tatıl...ee artık 4 canavarımda okula basladı:)))bende beklerım...

    resımlere bayıldımm sana kocamannnn bır maşallahhhhhhhhh

    zeynep

    YanıtlaSil
  16. Tarifinizi aynen uyguladım. Arkadalarım çok memnun kaldı. Gerçekten güzel.teşekür ederim.

    YanıtlaSil
  17. Tarifi uyguladım sonuç mükemmel.Tek fark ben büyük boy çupra kullandım.Teşekür ederim.

    YanıtlaSil
  18. Tarifinizi yapdım begendim. Sadece biraz fazla pişirmişim heralde çabuk dagıldı:)

    YanıtlaSil
  19. Tarifinizi denedim güzel oldu.fazla pişirdim heralde çabuk dagıldı gibime geldi.

    YanıtlaSil