12 Ağustos 2012 Pazar

ŞEKERPARE

Bayram yaklaşırken tatlı tarifi vermenin tam zamanı.Bu tarif yıllardır aile içinde en favori olan şerbetli tatlı tarifimizdir. Klasik şekerpare. Daha önce blogumda Pastane Usulü Şekerpare tarifini paylaşmıştım ki o da bambaşka bir lezzet. İrmikli bir tarif istersenizde işte bu diyorum.

Malzemeler:
  • Yarım paket margarin (becel)
  • 1 çay bardağı siviyağ
  • 1 su bardağı irmik
  • 3 yumurta
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • Un
  • Badem yada fındık 
Şerbet icin,
  • 4 bardak seker
  • 5 bardak su
  • 1/2 limon suyu
Bu ölçülerde yaklaşık 50 adet Sekerpare hazırladım. 

Yapılışı, tüm malzeme iyice karıştırılır ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edilir. ceviz büyüklüğünde bezeler yapılır ve ortasına badem yada fındık konur. Onceden ısınmış 180 derece fırında iyice kızarana kadar pişirilir. Bu arada şerbetide hazırlanır. Sekerpareler fırından çıkarılır ve ilk sıcaklığı çıktıktan sonra ılık şerbet dökülür. Afiyet olsun. 


14 yorum:

  1. ayyy sabah sabah nasılda canımçekti.ellerine sağlık canım.harika görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen boyle deyince benimde tekrar canımçekti :)teşekkürler canım .

      Sil
  2. Valla benimde canım çekti olmayacak bir saatte. renkler ve görünüş harika. Şu sağa doğru kenarı yanmış gibi olanı sakın atmayın ben yerim. :))) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç atılır mı kıyamam ben onlara. biz size daha güzel pişmişlerden ikram edelim :)teşekkürler

      Sil
  3. o ho ho hoyyyy bu ne ? onlar nasıl fotoğraflar... bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi canım senin o müthiş detaylarla dolu fotoların yanında benimkinin lafı bile olmaz. teşekkür ederim şekerim:)

      Sil
  4. mımmm harika benim gibi şekerpare delisi için yutkunmanın tam zamanı.ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şerbetli tatlı olsunda daha başka bişi istemem bende. teşekkürler canım :)

      Sil
  5. Şekerpareye bayılırım.. İçinde irmikte varsa ölür biterim....Tatlıya hiç dayanamam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru diyorsun tatlı olurda nasıl dayanılır bende bilmiyorum :)

      Sil
  6. Nefis gozukuyorlar ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  7. Lezzetli ve kıyır kıyır gözüküyorlar ellerine sağlık :)Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Bas tacim, buna asla dayanamam.....ellerine saglik....

    YanıtlaSil