19 Temmuz 2012 Perşembe

TAHİN HELVALI KURABİYE

Çoook sıcak ve bunaltıcı bir Ankaradan herkese Merhaba!
Buralarda hava böyleki, kıyı bölgeleri düşünemiyorum! 50 derece falan olmuştur herhalde. Ama çok şükür Ankaranın serin akşamları var ve birde nem yok! Bunların kıymetini bilmek lazım sanırım.

Kurabiyelerimde işte o serin akşamlarda balkonda çayın yanına eşlik etmek üzere yapıldı. Asıl hikayesi ise şu; evde bol miktarda tahin helvası vardı ve tüketilmesi gerekliydi. Neden? çünkü ramazan geliyor buzdolabı dolup dolup taşacak yer açmak lazım. Sanırım yaklaşık 1 kg lık bir pakette helva vardı bunun bir kısmını ayırdım bir kısmını komşuma ikram ettim. Eeeee kaldı mı gene yaklaşık 300 gram kadar helva... Geri kaldırsam dolaba, içime sinmeyecek çünkü sonuçta bunu bu şekilde tüketen bir aile değiliz. Ayda yılda bir aklımıza gelecekte helva yiyeceğiz. Bir anda kafamda şimşekler çaktı! Ampül yandı vs. vs.. Daha önce nette tahin helvadan kurabiye yapıldığını görmüştüm hemen bilgisayar başına oturdum ve başladım incelemeye dön dön dön aynı tarifler hep bir eksik bir fazla bende aynı malzemelerle kendi ölçülerimde bir kurabiye yapmaya karar verdim. Böylece resimlerdeki sıcakken kıyır kıyır, soğuduktan sonra yumuşacık kurabiyeler çıktı ortaya. Birde üzerine nutella sürüp yediklerim var kii onların lezzeti paha biçilemez cinstendi diyebilirim.



Malzemeler:
  • 250-300 gram kadar tahin helva
  • 200 gram margarin
  • 1çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • 2 paket kabatma tozu
  • aldığı kadar un (5-6 bardak kadar olmuştur sanırım)
Yapılışı; Süt ve şekeri karıştırın. Yumuşak margarin ve Helvayı ekleyin çatal yardımı ile iyice ezin. yavaş yavaş un ekleyin. Bu arada kabartma tozunuda ekleyin.  Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olduğunda yuvarlayıp tepsiye dizin. ben limon sıkacağının üst kısmıyla kurabiyelere bastırarak şekil verdim. siz dilerseniz resimlerdeki gibi bıçak yardımıyla yada sadece yuvarlak bırakarak şekil verebilirsiniz. 200 derece ön ısılı fırında yaklaşık 20 dakika pişirin. Afiyet olsun.


8 yorum:

  1. vitamin dolu bir kurabiye olmuş...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor kurabiyelerin..eminim lezzeti görüntüsündende güzeldir..deneyeceklerim arasına kaydediyorum tarifini..

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı Ramazanlar canım.
    Tahinli kurabiye yapmıştım ama tahin helvalı düşünmemiştim.
    Kurabiye'lerin öylesine nefis görünüyor ki.En kısa zaman da deniycem.
    Fikir ve tarif için teşekkürler,ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Fantastyczne przepisy! Bardzo lubię kuchnię turecką, ach te smaki...
    Będę sobie musiała przetłumaczyć :(
    Gorąco pozdrawiam i zapraszam w odwiedziny do Domu Rozalii :)

    Chyba już jutro coś ugotuję :)

    YanıtlaSil
  5. Bunu ben de çok seviyorum nefis bir kurabiye çıkıyor ortaya, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Rabbim hepimize Ramazan ayını hayırla geçirmeyi nasip etsin.
    İsrafdan ve gösterişten uzak sofralarımız olsun inşallah. Hayırlı Cumalar..

    www.tarifkolik.com

    YanıtlaSil
  7. ooo ooooooooo bomba oolmuş bu :)Ellerine sağlık canım,hayırlı ramazanlar dilerim

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık,2 paket kabartma tozu acı bir tad vermiyor mu? Bunu merak ettim cevaplarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil