30 Temmuz 2012 Pazartesi

BARDAKTA TİRAMİSU

Ramazan için ideal bir tatlı. Hem hafif hem pratik. Ben tiramisuyu çok seviyorum ama bu kadar lezzetli bulduğum başka bir denemem olmamıştı. Doğru tadı yakalayınca da paylaşmadan olmaz.  
Tarif Devletşah 'a ait.

Malzemeler:
  • 1kat hazır pasta tabanı
  • 3 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 adet yumurta
  • 2 su bardağı süt
  • 1 paket labne peynir
  • 2 tatlı kaşığı granül kahve yada 3'ü 1 arada Nescafe
  • 1 fincan sıcak su
  • kakao
Yapılışı; öncelikle hazır kek tabanını küçük küpler halinde dilimleyin ve servis yapacağınız kuplara yarısını pay edin. Üzerine 2 tatlı kaşığı kahve ve su karışımından dökün (ben pek acı kahve tadını sevmediğim için evde 3'ü 1 arada vardı onu hazırlayıp kullandım) Kekler kahveyi içine çekerken un, şeker, yumurta ve süt bir tencereye alınır ve çırpılır. Ocağın üzerinde muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırılarak pişirilir. Ilıyınca içine labne eklenir ve iyice çırpılır. Keklerin üzerine 1 er kaşık muhallebiden konur. Muhallebinin üzerine tekrar kek eklenir ve yine kahve ile ıslatılır. Üzerine kalan muhallebi pay edilir. Buzdolabında soğutulduktan sonra üzerine kakao elenip öyle servis edilir. Afiyetle yenir.
Not: ben 7 bardak tiramusu hazırladım ama aslında 6 bardak daha ideal olurmuş!

23 yorum:

  1. iştah kabartıcı görünüyor. afiyet şeker olsun sizlere. hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemde fena ılık ılık bir tane soğuduktan sonra 1 tane yedim. ve keşke 4 bardak yapıp daha büyük porsiyonlar yapsaydım diye iç geçirdim:)Ne olacak benim bu halim

      Sil
  2. bence şahane bir fikir.hem şık hem servisi kolay.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çok pratik dilimlemekle uğraşmadan, tek porsiyon güzel oldu!

      Sil
  3. zaten çok severim tiramusuyu .nefis olmuş canım.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saol canım malesef bende çok severim :)buda güzel bir buluş oldu benimiçin daha pratik geldi

      Sil
  4. canım bayılırım ben tiramisuya ..bardakta fikri çok iyiymiş çok güzel duruyorlar..en kısa zamanda yapılıp yenilmek üzere notumu alıyorum canım..ellerine sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman şimdiden afiyet olsun şekerim :)umarım beğenirsin

      Sil
  5. Hele de böyle şık bir sunumla sunulursa.Tramisu olur da sevilmez mi?
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Nefis gözüküyor,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. kaşık da da olsa olur valla :D

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar uzun zaman oldu yapmayalı, özlemişim tiramisuyu.. Evdeki tatlı bitince yapmalı, soğuk soğuk harika olur bu sıcaklarda..

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet soğuk soğuk tam bugünlere uygun oldu!teşekkürler

      Sil
  9. ELLERİNE SAĞLIK BAYILIRIM TİRAMİSUYA, NEFİS GÖRÜNÜYOR...

    YanıtlaSil
  10. Elinden zehir olsa içerim.Yaptığın herşey lezzetli, bu dünyadaki en şanslı erkek benim.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba canım geçerken uğradım:)
    Sıcak yaz günleri için ideal bir tatlı olmuş.
    Ellerine sağlık.
    Hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
  12. Your post is very interesting information about related topic is awesome. I was finding this type of information from long time. I think you should going on to make this type of blog.

    YanıtlaSil
  13. çok güzel görünüyor hem de çok pratik vakit almıyor çok teşekkür ederim ;)

    YanıtlaSil