5 Nisan 2012 Perşembe

ISPANAKLI KİŞ

GÜNAYDIN,
Güne enfes bir tarif ile başlamak istedim. Haftasonu evde mutlaka denemelik bir tarif. Çocuklar ve kocamla başım dertte. Yanlış anlaşılmasın sadece yemekler konusunda, Alpan çok yemek seçiyor hatta sebze hiç yemiyor ona nasıl yediririm planları yaparkende ortaya genelde çok hoş tarifler çıkıyor. Eee çocuklarda saolsunlar babalarına destek çıkıyorlar ve "ben yemem asla sevmem" naraları yükseliyor mutfakta. İşte yine öyle bir gün her kafadan ayrı ses ben ıspanak sevmem, ben asla yememler. Çocukların en sevdiği yiyeceklerden biri pizza olduğuna göre benzer bir lezzet onlara cazip gelebilir deyip kiş yapmaya karar verdim. Sadece kendi damak tadımıza ve akşam yemeği hafifliğine uygun olsun diye böyle bir tarif çıktı. İlk kez bir kiş yaptım ve çok korkarak yaptım çünkü hamur olacağını yada kuru mu olur acaba diye telaş ederken çok lezzetli, hamuru ağızda dağılan ıspanağı çok lezzetli bir yemek çıktı ortaya. sizinde eşiniz yada çocuklarınız ıspanak yemede zorlanıyorlarsa mutlaka bir kez deneyin ve tadındaki lezzeti görün.
Şimdiden afiyet olsun.
Malzemeler;
Hamuru için;
  • 2 kaşık tereyağ
  • yarım çay bardağı soğuk su
  • 1,5 su bardağı un
  • tuz
Harç için;
  • 1 kg ıspanak
  • 1 adet kurusoğan
  • 2 kaşık sıvıyağ
  • tuz,karabiber
  • yarım bardak süt
  • 2 yumurta
  • kaşar rendesi
Yapılışı;Öncelikle harç hazırlanır ve soğumaya bırakılır. Kurusoğan yağ ile kavrulur ve iyice yıkanmış ıspanak da eklenip bıraktığı suyu çekene kadar pişirilir. Ben ıspanağı doğramadım tüm parçalar halinde kullandım. tuz ve karabiber eklenir ve ocaktan alınır. Soğuk tereyağı küçük küçük dilimleyin ve ununu tuzunu ekleyip hızlı bir şekilde yoğurun. Yağlı kağıt arasında tart kalıbınızın içine oturtacak büyüklükte açın ve soğuk yağ ile kaplanmış kalıba yerleştirin. çatalla delikler açın. Fazla suyu sızdırılmış harcınızı üzerine süt ve yumurtayı ekleyip karıştırın ve kalıpdaki hamurun üzerine yayın. 180 derece fırında 10 dakika kadar pişirin. Üzerine rendelenmiş kaşarınızı pay edin ve güzelce kızarana kadar pişirin.
Not: ben yağ kontrolü için daha az tereyağ ve un ile ince bir hamur yaptım. Siz 3-4 yemek kaşığı kadar tereyağ ve 2 bardağa yakın un kullanabilirsiniz.

11 yorum:

  1. kiş'i çok severim,helede ıspanaklıysa dahada nefis oluyor,ellerine sağlık canım nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. harika olmus ellerine saglik hayatim,sevgilerle

    YanıtlaSil
  3. görüntü nefis olmuş.Sebze yedirmeye çalışmak gerçekten çoğu evde sorun galiba.Babaların çocuklara örnek olması lazım bence.
    Ah ah zor işler..:)Ellerine sağlık,güzel bir hafta sonu olsun.

    YanıtlaSil
  4. Hiç denemedim ama ıspanağı çok severim.Kolay bir tarif bende deneyeceğim.Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. ıspanaklı lezzetler etkinliği yapsak iyiymiş :) tarta da bayılırım. eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. kiş nefıs gorunuyor canım hem de ıspanaklı ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  7. İncecik ve süper gözüküyor.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. hmmmmm nefis görünüyor ellerine saglik bir dilim aldim kactim .... kimsecikler görmeden :) sevgilerle Meltem

    YanıtlaSil
  9. Ben de cok severim, ellerinize saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Kremasız tarif edindik sayenizde. Teşekkürler, şu an fırında; güzel olacak gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım tadını da beğenirsiniz :) afiyet bal olsun. sevgiler

      Sil