22 Mart 2012 Perşembe

BEŞAMEL SOSLU FIRINDA KARNABAHAR

Karnabahar sanırım evde en zor yenilen sebze. Gerçi yemekte sebze varsa ilk yapılan yorumlar:
"pilav yok mu?"
"asla yemem ben"
"acıkmadım ki.."
"ben onu sevmem!" şeklinde devam ederken ben ne yapıyorum: Tabaklarına yiyecekleri kadarını koyup "aranızda duygusal bir bağ olmasına gerek yok. Karnabahara sorsak belki o da  seni sevmediğini söyleyecek. Tabağınızdaki kadar yemeği yerseniz sağlıklı olursunuz. İstemiyorsanız masadan kalkabilirsiniz." diyorum ve restimi çekiyorum. Tabi bu arada daha önceden aç yatmışlıkları olduğu için yemeğe başlıyorlar bazen "hmmm ne güzel artık hep yap" diyorlar. bazen de "bir daha yapma makarna yap pilav yap olur mu" diye pazarlık ediyorlar. İşte sevgili karnabahar her piştiğinde -bir daha yapma- grubuna giren sebze. Ben de ne yapayım nasıl yapayım derken bir süredir çorbasını yapıyordum. Ama artık yemek olarakda değişik bir şekil deneyim dedim ve netten bulduğum tariflere  göz gezdirip bu şekilde yaptım.


Görüntü pek güzel olmayabilir kabul ediyorum, çünkü resim çekmeyi unuttum! bir güzel yemeği yedik tepside kalan son parçada aklıma geldi.  Birde tabi akşam yemeği saati evde ışık  zaten yetersiz resimleride telefonumla çektiğimi düşünürsek bu en iyi görüntüm bile sayılabilir.Artık gördüğünüze değil duyduğunuza inanın:  itirazsız yendi! Hatta yorum bile yapılmadı.(Olumsuz manada :)) Alpan dışında. Daha doğrusu o da tepsiyi gördü "ooo süper kaşarlı tavuk mu yaptın " dedi ama karnabahar olduğunu söylediğimde tabii ki çatalını bile sürmedi. Halbuki süper bir görüntüsü yanında enfes bir tadı vardı. Haşlanmadığı için karnabahar pişmez diye düşünmeyin çok yumuşacık dağılan bir yemek olmasa da tam kararında pişmiş bir yemek oldu.

Malzemeler:
  • Küçük boy karnabahar
  • 150-200 gr kıyma
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 kırmızı biber
  • 1 soğan
  • maydanoz
  • sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı tepeleme un
  • 2 bardak süt
  • tuz
  • karabiber
  • kaşar
Yapılışı; Çok az sıvıyağ da yemeklik doğranmış kurusoğanı ve ince dilimlenmiş kırmızı biberi kavuruyoruz. Üzerine kıymamızı da ekleyip kavurmaya devam edelim. Salçaları maydanozu tuz ve karabiberini ekleyip 1-2 dakika daha kavuralım ve altını kapatalım. İyice yıkayıp küçük küçük çiçeklerine ayırdığımız karnabaharı yağlanmış fırın kabına yerleştirelim. Üzerine hazırladığımız kıymalı harcımızı pay edelim. Beşamel sos için; tereyağında unu kavurup sütü ekliyoruz ve sonra karnabaharın üzerine döküyoruz. Bu şekilde sıcak fırına sürüp yaklaşık 10-15 dakika kadar pişiriyoruz. Üzerine dilediğiniz  kadar kaşar rendeleyin ve tekrar fırına sürün. Peynir iyice eriyip kızarana kadar daha pişirin ve servise hazır. Afiyet olsun.

13 yorum:

  1. Harika görünüyor, ne güzel kızarmış yemeğiniz. Elinize sağlık. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  2. harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bence fotoğraf çok güzel ve yemeğin ne kadar nefis olduğunu anlatmaya yetiyor. Bizim evde de sevilmez. Bir de böyle deneyelim bakalım. İnşallah sevdirebilirim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. agzim sulandi bakarken yutkundum valla :) çok severi ben karnabahari hele kizartmasini oy oyyoyyy bu diyet olayi yuzunden yiyemicem ama ellerine saglik canim. Bu arada benim esim falanda haayata yemez. ah ah

    YanıtlaSil
  5. RESTİNİ GÖRDÜM:) WALLA YEMİYİNCE YEMİYORLAR AÇLIĞI TERCİH EDİYORLAR:) ELLERİNE SAĞLIK CANIM NEFİS OLMUŞ SEVGİLER

    YanıtlaSil
  6. ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    MMMM HARİKA
    :))

    YanıtlaSil
  7. Bu nefis lezzet sevilmez mi?
    Ellerine sağlık canım bence resmi de lezzetide güzel.
    Ben haşlayarak yapıyordum,epeydir de yapmadım.
    Görünce canım çekti en kısa zaman da Haşlamadan deneyim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. selamlar ... bugün menüde ne var diye baktim .... aaaa karnibahar varmis .... bizim ev ahali yemez ... ayni yazdigin gibi bizim evdede dialoglar ... ellerine saglik ... nefis görünüyor ... bana müsade olsa ben hemen yerim :) sevgilerle metlem

    YanıtlaSil
  9. bizim evde de aynı sorunlar var ama biz anneler faydalı yemek yapmaktan vazgeçmeyeceğiz :) ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. bence önceden tuzlu suda haşlayarak yapsanız enfes olur ben öyle yapıyorum.

    YanıtlaSil
  11. bunu denedim ve 10 üzerinden 10 aldım.
    teşekkürler..

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Narçelen beğenmene çok sevindim. Afiyet olsun. Bloguna geldim yorum bilem yazdım ama sürekli sayfada hata oluştu deyip durdu bilgisayar. ben yorum yapamasamda takipteyim :)

    YanıtlaSil
  13. Elinize saglik denedim ve cok guzel oldu, tesekkurler...

    YanıtlaSil