23 Ağustos 2011 Salı

PASTANE USULU ŞEKERPARE VE BALPARMAK

 Oooofff of  Yeşim Abla bir tatlı rica ettim senden beni mahvettim (diyet programım alt üst oldu 2 gece sahurda sırf bu tatlılardan yedim üstüne su içip yattım) tam 3. kezdir yapıyorum bu şekerparelerden tadına doyamıyorum hamur ve şerbet nasıl olurda bir aradayken bu kadar hafif olabilir.


 Tarifi ben aynen uyguladım. Neredeyse noktası virgülünü bile uyguladım. Sizlere de şimdi aynen aktarıyorum. deneyin pişman olmayacaksınız diyorum.

Malzemeler:
  • 125 gr oda ısısında yumuşak tereyağı (ben kıyamadım tereyağıma becel ile yaptım yine) 
  • 1 türk kahvesi fincanı sıvıyağ
  • 4 yemek kaşığı tepeleme pudra şekeri
  • 2 yumurta (1 tane sarısı üstüne)
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çimdik tuz
  • yaklaşık 2,5 su bardağı un (ben 3,5 kullandım) 
  • 4-5 yemek kaşığı irmik (balparmakları bulamak için )
  • 5-10 tane tuzsuz badem 8Badempare için)
Şerbeti için;
  • 4 bardak şeker
  • 5 bardak su
  • 1/4 limon suyu
Yapılışı Öncelikle şerbeti kaynatıp hafif kıvam alıncaya kadar kaynatıyoruz ve ılıması için bırakıyoruz.Derin bir kabın içine pudra şekeri,yağları ve yumurtaları koyup mikserle bembeyaz oluncaya dek iyice çırpın.İyice çırpılan malzemelere tuzu ve karbonatı ilave edip karıştırın ve yavaş yavaş un ilave ederek kontrollü bir şekilde hamuru yoğurun. Hamurun kıvamı kulak memesi yumuşaklığında oluncaya dek un ekleyin. Elinizle hamuru ezdiğinizde kıyır kıyır bir kıvam aldığını gördüğünüzde hamur olmuştur DEMEKMİŞ. Ben deneme amaçlı 4 tanesini elimle yuvarlayıp parmak şeklini verdim ve irmiğe buladım. Diğerlerini de oval şekil verip üzerine yumurta sarısı sürüp çatal ile hafif derin çizgi çekerek tepsiye dizin. Bir kaç tanesine de badem koyup yumurta sarısı sürdüm ama onların resmini beğenmediğim için eklemedim. Önceden ısıtılmış fırında 180'de tatlılar nar gibi kızarana dek pişirin.Fırından çıkardıktan sonra ilk sıcağı çıkar çıkmaz şerbetini üzerine dökün arada sırada tatlılarınızı ters çevirebilirsiniz şerbeti iyice emmesi için.
Püf Noktaları
*Tereyağ kulanmak ilk püf noktası aslında ama ben evdeki tereyağımı özel olarak getirttiğim için kıyıpta kullanamadım. Eger kullansaydım tatlıyı ekmeğe sürüp yerdim kesin.
*2. püf noktası sıvı malzemelerin iyice çırpılması gerekli
*3. ise fırında iyice kızarması gerekli yoksa beyaz kalan yerler şerbeti dökünce hamur gibi oluyormuş.
Şimdiden hepinize afiyet olsun. :)


24 yorum:

  1. Süper görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık canım.. bende şekerpare yaptığımda 3leme yapıyorum aynı hamurdan fındıklı, böyle yumurtalı ve gül tatlısı yapıyorum 1 taş 3 kuş oluyor:)
    enfes gözüküyor
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. şu ttalıları görüpte yememek mümkün değil canım.nefis olmuşlar.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Şule cim,
    Şekerpare ye ben de bayılmıştım yapınca. Aklım hala onda, inş. bayram tatlısı olarak yapmak istiyorum.Ama becelle olmaz arkadaşım :))
    Hayırlı sahurlar...

    YanıtlaSil
  5. anneanneninemekleri; teşekkür ederim.

    yemekbiraşk; doğru söylüyorsun walla bundan önce benim hiç aklıma gelmemişti aynı hamurla farklı şekillerde yapmak.teşekkür ederim

    sevda; dimi yaaa benimde canım yine çekti.

    kemalpaşa tatlısı; ama yaptım beeeen...gerçi önce tereyağ ile yapıp farkı görmem lazım sanırım. teşşekkürler şekerim

    YanıtlaSil
  6. Bu şekerpareyi en kısa zamanda denemeyi çok istiyorum.
    Diyeti bende bugün fena bozdum ve vicdan azabı çekiyorum.
    Bu tatlılar insanı yoldan çıkarıyor ama yaa::((
    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. yeşimin yaptıgı he rtarif garanti bayılıyorum.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  8. afiyet olsun şulecim.bayram sonrası hepimiz cümbür cemaat diyetteyiz.tatlı-börek -çörek...bizi perişan etti....
    ama son bir kez öyle bir tarif ekliycem ki bu son olsun daha önce hiç bir yerde böle bir tarif olmadı yok...bomba bomba...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık, görmek bile yetti yani :) Bayram tatlıları gelmeye başladı bloglara :)

    YanıtlaSil
  10. nefiss nefisss, ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  11. İyi ki Yeşim paylaşmış bu tarifi bizimle :) Çok sevdim ben. Nefis olmuşlar, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. mmmm nefis görünüyor..bayıldım

    YanıtlaSil
  13. iyi ki paylaşmışsın arkadaşım ellerine sağlık akşam yaptım gerçekten çok beğenildi şaheste

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim canım afiyet şeker olsun !

      Sil
  14. Bende Bayram icin yapacagım ...yorumlara vedana güveniyorum ;))))

    YanıtlaSil
  15. Merhaba.
    Tarifinizi 2 kere denedim. Görüntüsü de tadı da güzel oluyor ama bi türlü şerbetini iyice çektirmeyi beceremedim. Tatlıyı fırından çıkarınca hemen üstüne ılık şerbeti bolca döküp tepsinin üstünü kapatıyorum. Tatlılar şerbetin içinde yüzmesine rağmen her tarafı eşit çekmiyor, bazı yerleri kurabiye gibi sert kalıyor, ters çevirmeyi de denedim, yine olmadı. Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şerbet ılık ve tatlınında ilk sıcaklığı çıktıktan sonra buluşuyorlar :)Eğer ki kuru yerler hala kalıyor ise birde küçük bir kepçe yardımı ile tek tek dökerek şerbeti paylaştırmayı deneyin umarım bu şekilde hallolur :)

      Sil
  16. Umarım benim şeker pare de güzel olur

    YanıtlaSil
  17. Hayırlı cumalar. Bende bu tatlıyı yaptım. İki gündür şerbetin içinde yüzüyor ama şerbeti hiç çekmemiş. Fikir verirseniz sevinirim. Fatma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma hanım kusura bakmayın lütfen mesajınızı yeni gördüm :(

      Sil
    2. Tabletten yazdığım için biraz sıkıntılı oluyor. Tatlınız şerbetini güzelce çekti ve sizde beğendiyseniz fazlasını süzüp dolabınızı koyun hiç problem değil.

      Sil
  18. Bende bu tatlıyı yorumlara güvenip yaptım ama yumurta kokusu çok hissediliyordu misafirlerime karşı mahcup oldum doğrusu. Hava çok sıcak olduğu için mi böyle oldu anlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hay allah çok üzüldüm misafirlerinize karşı hoş olmamış tabii. ama inanın defalarca kez yaptım daha hiç yumurta kokuyor diyen olmadı. dediğiniz gibi belki sıcaktan yumurta koku yapmıştır. bir kez daha deneyin derim olmadı aynı tarifi irmik ile kaplayıp pişirin. sevgiler

      Sil