11 Ağustos 2011 Perşembe

MANİSA KEBABI


 
Merhaba herkese;
Bugün sizlerle bu muhteşem kebabı paylaşmak istiyorum. Sevgili Yeşim abla da gördüm yine. Hemen denemek istedim hatta yanına onun önerisi olan taze barbunyayı da yaptım. Manisa Kebabımız arasındaki tek fark tavuk eti yerine dana kuşbaşı kullandım. İnternetten araştırdığım kadarıyla dana eti ile değil kuzu kuşbaşı ile yapılırmış ama benim evde hazırda dana vardı. Ben tadına bayıldım misafirlerimde beğendiler.

 
Malzemeler
  • 300 gr dana kuşbaşı (küçük doğranmış)
  • 1 büyük kurusoğan
  • 2 orta boy havuç
  • 2 orta boy patates
  • 250 gr kadar bezelye konservesi
  • 2 kaşık margarin
  • tuz
  • zahter(kekik de olabilir)
  • pul biber
Krep için;
  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı un
  • 2 su bardağı süt
  • tuz
  • çok az sıvıyağ
Üzerine
  • ince kaşar dilimleri
  • domates
  • biber
Yapılışı ; Düdüklü tencerenize  1 kaşık yağı  ve eti beraberce koyup suyunu bırakıp çekene kadar defne yaprağı ile  kavurun (Ben dana eti olduğu için üzerine 1 çay bardağı sıcak su ekleyip yaklaşık 10 dakika haşladım) Üzerine söğüş doğranmış kurusoğanını ekleyip kalan 1 kaşık margarini ekleyip kavurdum. küp küp doğranmış havuç ve patatesi de ilave edin ve soteleyin. Üzerine tuz ve baharatları ekleyip çok az bir miktar su ilave edip kapağını kapatın ve yaklaşık 5-6 dk.pişirin ve düdüklüyü açınca bezelyelerini ekleyip 1-2 dak. pişirin. Kebabı tabağa alıp hafif soğumasını bekleyin. Bu arada kreplerinizi hazırlayın. Bir kaseye krepinizi koyun ve içine kapanabilecek kadar kebap ekleyin ve bohça yapın. Tepsiye ters çevirin üzerine 1 dilim kaşar domates ve biber koyup kürdan ile sabitleyin ve kızgın fırında 10 dakika kaşarlar eriyene kadar pişirin. Afiyet Olsun.

 
bu arada menüyü de ekleyim sizlere fikir vermesi için:
  • Mantar çorbası
  • Manisa kebabı
  • Zeytinyağlı patlıcan
  • Yoğurtlu bulgur köfte
  • Zeytinyağlı Barbunya
  • Salata
  • Tatlı
 

 

 

16 yorum:

  1. nefis gorunuyor...ellerine saglik...denemek lazim..afiyet olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık,nefis görünüyor.Menüde ki her şey çok güzel.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Ben arada sırada yapıyorum ve tek başına bile çok doyurucu oluyor.Ellerine sağlık görüntü süper

    YanıtlaSil
  4. Harika! Ellerine sağlık. Nefis olmustur eminim, görüntü süper

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuş
    ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  6. harika bir yemek olmuş canım.ama ramazanda bakmak pek iyi değil sanırım.ellerine sağlık.hayırlı cuamalr diliyorum.

    YanıtlaSil
  7. bu aralar çok gördüm bunu yapmak şart oldu:)))
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor canım

    YanıtlaSil
  8. çok severim ellerine sağlık canım hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  9. cookk guzell gorunuyor. Bunun kalorisi ne kadar acaba :))

    YanıtlaSil
  10. ayy süper olmuş vallahi denemeli diyorum hemen:)hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  11. NEFİS BİR YEMEK:))ŞİFALAR OLSUN

    YanıtlaSil
  12. eline sağlık şulecim beğenmenize sevindim.şifa olsun.öpüyorummm.

    YanıtlaSil
  13. Yapacaklarım arasında duruyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Hayırlı Ramazanlar.
    Lezzetin görüntüsüyle cezbediyor insanı,eline emeğine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık. pek güzel görünüyorlar. afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  16. En sevdiğim şey manisa kebabıdır offff şöyle yoğurtlu ve üzerine sos :))))
    ellerine sağlık.........

    YanıtlaSil