4 Ağustos 2011 Perşembe

ÇÖP ŞİŞTE PATLICAN KEBABI VE MANTAR PATATESLER


Dün akşam iftara gelecek misafirime değişik birşeyler yapmak istedim. Gerçi patlıcan da riskli bir sebze (başta benim kocam yemiyor çünkü) ama hem çöp şişte patlıcan kebabı hem de mantar patatesleri Yeşim abla da gördüğümden beri aklımda yapmak için fırsat kolluyordum ki yaptım ve de hiç pişman olmadım çünkü benim patlıcan sevmeyen kocam bile yedi. Zaten Yeşim ablanın hangi tarifini denersem deneyim kesinlikle memnun kalıyorum. Onu öpüyorum burdan ve tekrar ellerine sağlık deyip tariflerimi ekliyorum.

Bu arada menüyü yazayım önce belki sizler için de bir kolaylık yapmış olurum. (Benim için en zor şey yemek listesi oluşturmak yemeklerin isimleri belli oldu  mu hiç daralmadan yapıyorum)

  • İftariyelik Tabağı
  • Mercimek Çorbası
  • Çiğ Köfte
  • Yeşil salata
  • Kabak Mücver
  • Yoğurtlu Yarma Salatası
  • Çöp Şişte Patlıcan Kebabı
  • Bademli Pilav
  • Mantar Şeklinde Patates
  • Dilber Dudağı
  • Kaymaklı Kadayıf

Ve yine tekrar tekrar masasını hazırlayıp da misafirleri gelmeden o güzel resimleri çeken bloggerları tebrik ediyorum. Walla helal olsun size hanımlar ben yemek yerken çaktırmadan çekmeye çalıştım yandaki resmi. Yemeklerimin resimlerini de servis yaparken arada çekmeye çalışıyorum ama bu sefer de ne ışık ne de arka fon yeterli olmuyor.

MANTAR ŞEKLİNDE PATATESLER

Yetur'la lezzet kareleri tarifi için tık ;

Malzemeler:
  • oval  uzun ince kabuklu patates
  • kabak oyacağı (bende dolma biber oyacağı yok kiiii)
Sosu:
  • sıvıyağ
  • sarımsak tuzu (yoktu evde)
  • kırmızı acı toz biber
  • az tuz
  • karabiber (ben ekledim)
  • süt (Yeşim abla su ile buharda pişirmiş)
Yapılışı; patateslerin kabuklarını soyulmadan iyice yıkıyoruz.Tam ortadan ikiye kesiyoruz ve kestiğimiz yerin tam ortasından kabak oyacağı ile sanki oyar gibi yapıp ama içini çıkarmıyoruz. Bu şekilde bıçak ile mantarın sapı uzun kalacak biçimde çevresini patatesin kesiyoruz. Kontrollü olmak lazım benim kullandığım aparat içinde kalacak gibi birşey değildi o yüzden göz kararı etrafını kestim. Tüm patatesler bitince iyice yıkayıp az süt ile hafif diri kalacak şekilde haşlıyoruz.Çıkarıp iyice soğutuyoruz ve sos ile iyice harmanlayıp fırında pişiriyoruz. Afiyet Olsun
ÇÖP ŞİŞTE PATLICAN KEBABI
Kesinlikle enfes bir lezzet. Denemenizi tavsiye ediyorum ve yine Yetur'la Lezzet  Kareleri tarifi için tık diyorum;
Malzemeler: 
  • 300 gr orta yağlı  kıyma
  • 1 adet rendelenmiş kurusoğan
  • tuz
  • karabiber
  • ekmek içi
  • çöp şiş
  • domates ve biber dilimleri
  • 1 kaşık salça
  • 1 bardak su
  • karabiber
  • tuz
  • çok az yağ
Ben yine farklı olarak kızartmak yerine patlıcanları alacalı soyup ince uzun dilimler yaptıktan sonra  15 dakika tuzlu suda bekletip tost makinesinde közledim (Alümiyum folyo ile kaplayıp folyoları yağladım böylece ince olan patlıcanlar tosta yapışmadı) . Köftemizi yoğurup her patlıcan dilimine sarıyoruz. Çöp şişe önce domates sonra patlıcan ve biber dilimlerini sırası ile diziyoruz. Tamamlanan şişleri fırın tepsisine dizip üzerine salçalı sosunu  gezdirip önceden ısınmış 250 derece fırında 10 dk. pişiriyoruz. Yanına Bademli pilavla süper oldu. Şimdiden Afiyet Olsun.
 Not: Ben işlemi çabuklaştırıp iftara yetiştirebilmek için köftelerimi fırında biraz pişirdim.

13 yorum:

  1. Çok güzel bir sofra olmuş,emeğinize ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. sofranızda, tarifinizde harika bu arada el ayarınızdan dolayı kutlarım mantarlar harika kesilmiş, sitenizi bol bol gezdim harika tarifler var, ellerinize, emeğinizse sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. menü harika olmuş canım.ellerine sağlık.walla 2 gündür çiğ köfte istiyor bizimkilerde üşeniyorum.yaparım artık yarın benimde canım istedi...
    tariflerimi beğenmene çok memnun oldum.şifa olsun herkese...bende seni öpüyorum canım.hayırlı iftarlar...

    YanıtlaSil
  4. cnm ellerine sağlık ne güzel bi sunum bu böyle..

    YanıtlaSil
  5. pembe kekik; teşekkür ederim

    miss kokulu defnem; ayy çok teşekkür ederim koltuklarım kabardı :)))

    yeşim ablajım beğenmene çok sevindim. teşekkürler. çiğ köfteyi de sen yapıyorsan helal olsun diyorum daha da bişi demiyorum sana artık

    YanıtlaSil
  6. çok hoş bir sunum yapmışsın canım:)
    ellerine sağlık...

    bereketli sofralar...

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. o tabağı ben alsam şimdi yiyemem ama harika olurdu gerçekten canım.süper bir menü olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. patatesler ne güzelmiş. eline sağlık =)

    YanıtlaSil
  9. tabak çok güzel görünüyor.. ellerinize sağlık.. hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  10. bende yeturla lezetleri yeni keşfettim cnm seniz sunumlarında çok güzel allah sofralarımızdan bereketi eksik etmesin sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. Sofrada yemekte çok güzel :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. hersey cok guzel gorunuyor! ellerine saglik

    YanıtlaSil
  13. Patateslere bayıldım :) Et yemeklerinin yanına garnitür olarak çok şık ve lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık, hayırlı Ramazanlar :)

    YanıtlaSil