19 Temmuz 2011 Salı

ELMALI KURABİYE

Benim en sevdiğim kurabiyedir yapması biraz oyalamasa her gün yapar yerim herhalde. Daha önce elmalı tart ve elmalı gül kurabiye tariflerimden de tahmin etmişsinizdir belki ne kadar çok sevdiğimi.  Bu kurabiyeler taslaklarımda bir kaç aydır bekliyor ben iş yoğunluğundan fırsat bulupta bi ekleyemedim. Bu arada bir çok bloga ve hatta bazen kendi bloguma bile yorum yazmakta zorlanıyorum sürekli profil seç yada giriş yap mesajları geliyor problem benim bilgisayar ayarlarımda mı yoksa genel mi bilemedim. Sanmayın ki ben post yazmıyorum diye sizleri de takip etmeyi bırakmadım. Çok sık olmasa da hala yeni tarifler denemeye kendi yaptıklarımı da görüntülemeye devam ediyorum yaz sıcaklarının verdiği rehavet bir azalsın hemen eklemeye başlayacağım.
Hepinizi öpüyor ve güzel günler diliyorum.


Malzemeler:
  • 1 paket margarin (oda sıcalığında)
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartmatozu
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 5-6 su bardağı )
İç malzemeleri:
  • 3 adet orta boy elma
  • 3 çorba kaşığı şeker
  • cevız
  • tarçın
Yapılışı: Öncelikle elmaları rendeleyin. Bir tencerede elma rendesi, seker ve ceviz içini karıştırın, elmalar suyunu salıp çekene kadar pişirin. Pişen elmalı harcı ocaktan aldıktan sonra tarçını ilave edin ve soğumaya bırakın. Hamuru hazırlamak için genişce bir kabın içerisine margarin, yumurta, süt, şekeri ilave edip boza kıvamında bir harç olana kadar iyice karıştırın. Daha sonra un, kabartmatozu ve vanilyayı ilave edin. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin. Hamuru 5 yada 6  parçaya bölün. Parçalardan birini 30 cm civarında açın, bir rulet ile  8’e bölün. Kenarlara bir tatlı kaşığı haçtan koyun ve rulo şeklinde sarın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. Diğer parçalarada aynı işlemi uygalayın. Önceden ısıtılmış 180 derece   fırında 20-25 dk. çok az pembeleşene kadar fırınlayın. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serperek servis yapabilirsiniz.

NOT: Sonradan farkettim ki bezeleri yağlı kağıt arasında açın demeyi unutmuşum! merdaneniz genişliğinde iki yağlı kağıt kesin ve arasında açın. Daha pürüzsüz ve güzel bir hamur oluyor.

17 yorum:

  1. Senin tarifin cok degisikmis,sanirim hamurunda kitir kitir oldu,eger öyleyse ben cok seviyorum,genelde yogurt koyuluyor ve benimkiler yumusak oluyorlar,ellerine saglik,bu yorum yazamama isi geneld blogcularda varmis,ben yasamadim ama bloggerden kaynaklanabilier,sevgiler,yakinda bizde Ankara'dayiz,ordan Polatli!

    YanıtlaSil
  2. merhabalar canım kurabiyelerin harika ellerine sağlık
    mesaj konusunda haklısın bazı bloğlara yazamıyordum ama emin değilim ondanmı (google chrome)yükledim ordan açınca düzeldi:)

    YanıtlaSil
  3. @birterazi kızı; evet canım daha kıyır bir hamur. gül kurabiye yaparken yoğurt koyuyorum oda daha yumuşak oluyor. Ankara çok kuru sıcak hazırlıklı gel mutlaka. iyi tatiller şimdiden :)

    @Fatma ablajım teşekkür ederim bende deneyim google chrome..

    YanıtlaSil
  4. bi şey diyimmi ben bunun hastasıyım....yaparım yerim:)ama annem yapınca daha çok yerim..eşim elmalı hiç bir tatlıyı sevmediği için 1 yıldır yemioooruuuum:(((anneme diyim bari yapsın canım çekti..ellerine sağlık muah:)

    YanıtlaSil
  5. canım benim kurabiye süper olmuş.ellerine sağlık.yorum yazamama bendede var ama yorum sayfalarından kaynaklanıyor.blogumda arkadaşların isimnlerini vererek uyardım ama birkaçı dışında düzeltmediler.yorum ayarlarını pop-up olarak değiştirirseler sorun kalkıyor.yoksa profil çıkıyor.insallah bu yorumu okurlarda düzeltirler.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Canım bende çok merak ediyorsum seni, epeydir yoktun :(

    Kurabilerin tam ağzınma layık.Ellerine kollarına sağlık.

    YanıtlaSil
  7. coco-jellyim ben yaparım sanaa...

    sevdajım bilgi için saol cnm. daha önce bende bu şekilde düzeltmiştim yorum ayarlarımı ama aklımdan çıkmış tamamen.

    aycanjım canımsın...buralardayım ama fırsat bulamıyorum . teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. bu kurabıye bır mutfak klasıgı....ne zaman yapılsa parcası kalmıyor:)ellerıne saglık canım..dıyet ne alemde:)))))

    YanıtlaSil
  9. marifet ellerimizde; yarama dokundan ama :) gitmiyo diyet duruyor canım sıkılıyor :(

    YanıtlaSil
  10. Tamda yazın diyetteyken bu bana yapılmazdı. En sevdiğim kurabiye...
    Dukan diyeti yapıyorum, şu anda bana yasak ama ev halkına yapmama engel değil.
    Ellerinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  11. rulet ile 8 e bölün ne demek acaba?

    YanıtlaSil
  12. yağlı kağıt arasında açtığınız yuvarlak şekilli hamur bıçak yada rulet ile ortadan ikiye kesilir. sonra dört parça olacak şekilde tekrar ortadan kesilir. Sonra sigara böreği sarıyormuş gibi düşünün tekrar daha küçük üçgenler elde edecek şekilde kesin.Ve 8 parça olur elinizde yada hamuru daha küçük açıp dörde de bölseniz olur!

    YanıtlaSil
  13. harika oldu bu yaa :) şırnaktaki sözlüme gönderecem eminim oda bayılacak.. teşekkür ederim tarif için

    YanıtlaSil
  14. harika oldu ilk defa bukadar güzel yaptım ....şimdi yaptım ve yiyorum :) şırnaktaki sözlümede gönderecem eminim oda çok beğenicek :) tarif için çok teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim beğenemnize afiyet olsun!

      Sil
  15. Yapcam yapcam. Iste bunu yapcam.
    Hakketten, yogurt yok, sut var. Ilginc, sasirdim:)
    Tutmassa, iste o zaman bloguna engel koycam:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. he heee! çok zor tutmaması garantili tarif şekerim! hem sende güzel yaparsın zaten .şimdiden afiyet olsun :)

      Sil